Companii

Draxlmaier, cel mai mare angajator din industria auto, merge spre afaceri de 180 mil. euro

Draxlmaier, cel mai mare angajator din industria auto, merge spre afaceri de 180 mil. euro

Draxlmaier a construit prima fabrica in Romania, in 1993, la Pitesti, unde produce sisteme de bord

15.04.2008, 14:50 90

Anul trecut compania a incheiat exercitiul financiar cu afaceri de 165 mil. euro, sub estimarile initiale de 175 mil. euro, avansate in al treilea trimestru.
"Pentru 2008 urmarim o crestere de 15 mil. euro, in conditiile in care portofoliul de clienti si nivelul productiei au ramas stabile. In acelasi timp am inregistrat, bineinteles, si o apreciere a costurilor", a declarat Ferdinand Zilcher, director administrativ pentru Romania in cadrul Draxlmaier.
In cursul anului trecut, reprezentantii companiei au declarat ca aderarea Romaniei la Uniunea Europeana a adus, pe langa beneficiile liberei circulatii, si o crestere a costurilor de productie, dar si a celor cu personalul. Pentru limitarea impactului majorarii costurilor cu 30% au fost implementate programe de crestere a productivitatii care au dat rezultate diferite in cele cinci fabrici detinute de companie in tara.
Draxlmaier a construit prima fabrica in Romania, in 1993, la Pitesti, unde produce sisteme de bord, urmata in 1994 de o fabrica de componente auto interioare la Codlea, in Brasov, si in 1998 de o fabrica de componente electrice pentru motoare in Satu Mare. Dupa anul 2000 compania a mai construit doua unitati, de sisteme si tehnica de verificare la Timisoara si de componente de cauciuc la Hunedoara, totalizand investitii de 220 de milioane de euro.
Pentru 2008 reprezentantii companiei au anuntat investitii de 4 milioane de euro. "Pentru toate unitatile sunt programate 4 mil. euro, din care 2 mil. euro vor fi directionati spre achizitia de teren si constructia de cladiri auxiliare, 1 mil. euro pentru echipament si 1 milion de euro pentru calificari", a declarat Zilcher.
Daca in 2008 bugetul total pentru dezvoltarea companiei pe plan intern a fost redus la 4 mil. euro, de la 30 mil. euro, cat a fost anul trecut, investitiile pentru specializarea si calificarea angajatilor au ramas la acelasi nivel, respectiv un milion de euro.
In ultimul an Draxlmaier a inregistrat o usoara scadere in totalul efectivului de personal, de la mai mult de 18.000 la aproximativ 17.500 in prezent. "Astazi Draxlmaier are in Romania 17.500 de angajati, cu o scadere relativ mica in total, datorata fluctuatiilor", a declarat Zilcher. Fluctuatiile de personal in cadrul companiei se situeaza la circa 3%, in media industriei. Numarul angajatilor companiei germane s-a apreciat in interval de 6 ani de circa 4 ori, de la 7.400 in 2002 la 17.500 la inceputul acestui an.
Nivelul afacerilor producatorului de componente auto este bazat pe valoarea de export a productiei din cele cinci fabrici, productie transferata catre clienti precum General Motors, Volkswagen, BMW sau Porsche ori catre alte divizii ale grupului din Europa Centrala si de Vest.
Compania nu detine in lista clientilor nici un client instalat in Romania, iar reprezentantii Draxlmaier au declarat ca nici intrarea in Romania a constructorului auto Ford nu va determina vanzarea unor produse pe piata interna. "Ford nu va fi un client al Draxlmaier, pentru ca ne concentram pe masini premium", a declarat Zilcher. Ford a anuntat ca va produce la Craiova un automobil utilitar Transit Connect si un model de clasa mica, ce nu se incadreaza in profilul de client al Draxlmaier.
In timp ce Draxlmaier anunta ca Ford Romania nu se regaseste pe o viitoare lista a clientilor, producatori precum Bamesa sau Kirchhoff s-au grabit sa identifice in Craiova viitoare situri pentru instalarea fabricilor. Investitiile directe straine in acest an in Romania au fost estimate de Agentia Romana pentru Investitii Straine la peste 7 mld. euro, cel mai dinamic sector urmand sa fie tot cel al componentelor auto. Suma investitiilor din sector se afla insa in declin, proiecte de ordinul zecilor de milioane de euro, de genul celor din perioada 2000 - 2006, devenind tot mai rare si atrase doar de potentialul Ford si Dacia, majoritatea proiectelor derulate in ultimii doi ani fiind realizate fie pentru extinderea sau modernizarea capacitatilor construite la inceputul deceniului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO