Companii

Elite ataca piata de cappuccino

26.07.2001, 00:00 53



Elite, numarul unu in acest moment, pe piata cafelei din Romania, a lansat un nou produs - Elite Cappuccino, exploatand un segment important de piata, care este in urcare si are mare potential: consumatorii de cappuccino.

Conform informatiilor oferite de Institutul de Cercetare de piata GFK, piata de cappuccino este in continua crestere in ultimii 2 ani, in 2000 reprezentand 2% din piata totala a cafelei.

Noul produs are, pentru inceput, trei variante: ciocolata, vanilie si clasic. Investitia in noul produs este de 0,5 milioane de dolari, iar investitia de marketing va atinge 1 milion de dolari pana la sfarsitul anului.

"Cred ca Elite a gasit o nisa de piata: in Romania, consumatorii de cappuccino reprezinta cam 2% din totalul consumatorilor de cafea.

Consumul inlocuitorilor de cafea - cappuccino si ciocolata calda - inregistreaza un trend pozitiv, mai ales in Vestul Europei, pentru ca tinerii percep cafeaua-cafea ca pe un produs amar si se orienteaza catre produsele mai dulci, in speta cele mentionate", sustine Andrei Filip, consultant in cadrul firmei de consultanta Roland Berger - Strategy Consultants.

"Prin aceasta noua lansare, Elite vrea sa-si diversifice portofoliul de produse si sa se plaseze bine in piata pe un segment care se va dezvolta mult in viitor.

Aceasta miscare este un atac direct asupra produsului La Festa (importat din Polonia), care este acum lider de piata. In acelasi timp, Elite este cu un pas inaintea principalului sau competitor, Kraft (care produce Jacobs si Nova Brasilia)", a mai adaugat Filip.



O piata de 2,9 milioane de dolari

La nivelul anului 2000, piata totala de specialitati de cafea (cappuccino si ciocolata calda) a fost de 2,9 milioane de dolari, iar piata de cafea instant (cafea granulata si ness) a fost estimata la 8,9 milioane de dolari, conform informatiilor oferite de Roland Berger.

"Produsul nostru a fost realizat printr-o colaborare directa cu consumatorii si am incercat sa realizam un produs care sa fie cat mai aproape de dorinta tuturor. La acest produs se lucreaza de un an si jumatate. Reteta a fost creata in laboratoarele noastre din strainatate, dar avem productie locala", a declarat Eli Rachmut, director general Elite Romania.

Elite Cappuccino este singurul produs de acest fel care este fabricat pe plan local. "Produsul nostru se adreseaza, in principal, catre doua tipuri de consumatori: pe de o parte, celor care nu beau cafea, iar pe de alta parte, celor care doresc un desert cu gust de cafea, dar fara cofeina - este perfect pentru a fi consumat seara", sustine Ovidiu Bradu, Brand Manager Instant Coffee.

Pe piata de cappuccino din Romania mai sunt prezente produse ca Nestlé, La Festa, Tchibo si Regal (European Food).



Cappuccino versus cafea

In ultimii 2-3 ani piata de cafea a cunoscut schimbari importante: piata de cafea boabe si cea de cafea instant au scazut la jumatate in favoarea pietei de cafea macinata: din 1998 pana in 2000 piata de cafea instant a scazut de la 10% la 4%, piata de cafea boabe de la 31% la 17%, in timp ce cafeaua macinata a crescut de la 58% la 77%, conform datelor oferite de GFK, Institut de Cercetare de Piata.

Aceeasi sursa sustine ca segmentul cappuccino este in continua crestere in ultimii 2 ani, in 2000 avand o cota de piata de 2%. Liderul pietei este Maspex care acopera aproape 86% din piata, in timp ce European Foods - care a aparut nu de mult timp pe aceasta piata detine deja aproape 14% din volumul total.

"Consumul total de cafea a crescut in ultimii ani, motorul acestei cresteri fiind cafeaua macinata. Un rol important in acest proces il au marii jucatori de pe piata care au investit multi bani in productie, cercetare, promovare si vanzari.

Daca in ultimii ani pe piata cafelei macinate cafeaua varsata a pierdut mult in favoarea celei "branded", in 2001 cafeaua varsata pare sa recastige din terenul pierdut in anii precedenti", considera Andi Dumitrescu, director de cercetare panel in cadrul GFK.

Pe piata de cafea boabe tendinta a fost de crestere constanta a ponderii cafelei varsate. In 2001 cafeaua boabe varsata reprezinta aproape 90% din totalul cafelei boabe, conform datelor GFK.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO