Energie

KMG International, proprietarul Rompetrol, a crescut cu 70% în primul trimestru din 2018, pe fondul dezvoltării activităţilor din România

KMG International, proprietarul Rompetrol, a crescut cu...

Autor: Dan Straut, Mediafax

02.07.2018, 18:29 211

KMG International, proprietarul Rompetrol, a continuat în trimestrul I 2018 majorarea rezultatelor operaţionale şi financiare, pe fondul dezvoltării activităţilor de trading şi retail cu produse petroliere în România şi în regiunea Mării Negre, arată un comunicat transmis luni de grupul petrolier.

Astfel, KMGI a înregistrat în T1 2018 un rezultat operaţional (EBITDA) de circa 47 de milioane de dolari, în creştere cu 12% faţă de indicatorul consemnat în perioada similară din 2017, dar şi o majorare cu peste 70% a profitului net, până la un nivel de 8,5 milioane de dolari. În acelaşi timp, cifra brută de afaceri a ajuns la 2,76 miliarde de dolari, cu circa 40% peste rezultatul din T1 2017.

„Rezultatele au fost susţinute şi de creşterea cu 27% a cantităţilor de materii prime procesate în unităţile de producţie ale Grupului - rafinăriile Petromidia Năvodari şi Vega Ploieşti, dar şi divizia de petrochimie. Cea mai mare unitate de profil din România - Petromidia Năvodari - a procesat în T1 2018 o cantitate record de 1,52 milioane de tone de materii prime (+27%) şi a atins un grad de utilizare a capacităţii de rafinare de 98,5% (+25%)”, se menţionează în comunicat.

„Pentru 2018 ne-am propus să punem accent pe extinderea activităţilor de trading şi retail ale Grupului, dar şi continuarea implementării programelor interne pentru dezvoltarea etapizată şi diversificarea ulterioară a business-ului. Factorul de bază al creşterii a devenit astfel atingerea în perioada de raportare a unor noi rezultate record de performanţă operaţională şi de productivitate maximă, care depăşesc rezultatele atinse la sfârşitul lui 2017”, a declarat Alexey Golovin, vicepreşedinte pentru Dezvoltare Corporativă şi Strategie al KMG International.

Rezultatele financiare ale segmentului de rafinare au fost influenţate pozitiv de condiţiile de piaţă favorabile (marja de rafinare 44,5 dolari/tonă), precum şi de continuarea programelor începute în 2014 privind optimizarea proceselor de producţie (creşterea ponderii produselor albe din totalul produselor finite) şi a consumului de energie, dar şi eficientizarea costurilor de operare.

În România, vânzările totale de produse petroliere s-au majorat cu circa 3% în primul trimestru, până la un nivel de 576.000 de tone, livrările directe ale rafinăriei Petromidia către clienţii non-Grup înregistrând o creştere de peste 40%. În acelaşi timp, rafinăria Vega Ploieşti şi divizia de petrochimie şi-au îmbunătăţit vânzările de produse pe piaţa internă cu circa 22%, respectiv 11%.

„Pe fondul condiţiilor meteorologice severe din luna martie, divizia de retail a Grupului în România - Rompetrol Downstream a consemnat în T1 2018 un volum total al vânzărilor de carburanţi de 487.000 de tone, în uşoară scădere faţă de nivelul din primul trimestru al anului trecut. Din această cantitate, circa 30% a fost comercializată prin staţiile Rompetrol, indicator în creştere cu 3% faţă de cel atins în perioada similară a anului trecut”, se mai arată în comunicat.

Compania şi-a continuat în primul trimestru extinderea prezenţei la nivel naţional dar şi a programului de rebranding al staţiilor sale (GPL, Partener Rompetrol, Rompetrol Expres). La finele lunii martie, segmentul de distribuţie al Rompetrol Downstream cuprindea 818 puncte de comercializare carburanţi (staţii proprii, staţii partener, staţii mobile, baze interne de 9 şi 20 de metri cubi), în creştere cu 66 de unităţi faţă de martie 2017.

Rompetrol Downstream a înregistrat o creştere semnificativă a vânzărilor de produse din magazinele şi restaurantele aferente benzinărilor, cu circa 34% faţă de T1 2017.

La nivel regional, cantităţile totale de carburanţi comercializate prin subsidiarele Grupului din Bulgaria, Georgia şi Republica Moldova în T1 2018 s-au ridicat la peste 216.000 de tone, în creştere cu 3% faţă de nivelul atins în perioada ianuarie - martie a anului trecut.

Cu o cotă de 48%, Grupul este cel mai mare furnizor de produse petroliere în Moldova, fiind în acelaşi timp şi un jucător important în sectorul de retail, unde deţine - prin cele 85 de staţii Rompetrol - o cotă de 25%. KMG International şi-a propus atingerea în următorii 4 ani a unor cote de 24% în România, 25% în Georgia, 30% în Republica Moldova şi 12% în Bulgaria.

Divizia de Trading a Grupului a consemnat în primul trimestru un volum total al materiilor prime şi produse petroliere tranzacţionate de circa 6,7 milioane tone, în creştere cu 18% faţă de nivelul obţinut în T1 2018. Acestea au cuprins şi materiile prime livrate pentru aprovizionarea unităţilor de producţie ale Grupului, dar şi transferul/vânzarea de produse petroliere către subsidiarele din regiune şi parteneri externi.

Exportul de produse petroliere vândute de KMGT în T1 2018 a ajuns la 1,3 milioanede tone, o cantitate dublă faţă de nivelul înregistrat în perioada similară din 2017. În acelaşi timp, vânzările en gross şi cu amănuntul prin canalele interne şi externe s-au majorat în perioada ianuarie-martie cu circa 60%, până la 1,9 milioane de tone.

KMGT este, de asemenea, singurul operator al volumelor de ţiţei produse de KazMunayGas pentru export. Astfel, KMGT efectuează livrări de ţiţei către rafinăria Petromidia şi operaţiuni de tranzacţionare pentru vânzarea ţiţeiului pe pieţele internaţionale.

„KMG International va continua în perioada următoare implementarea programelor de optimizare şi eficientizare a cheltuielilor de procesare, logistice şi distribuţie, dar şi de transformare a activităţilor curente pentru îmbunătăţirea costurilor operaţionale şi creşterea profitabilităţii”, menţionează reprezentanţii grupului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO