Energie

KPMG: Din cele mai mari 100 de companii din România după afaceri, 74 au publicat rapoarte de sustenabilitate, dar doar 6 firme cu capital românesc privat sau de stat sunt pe listă. ”Este un decalaj semnificativ al stadiului şi maturităţii raportării faţă de media regională”

 KPMG: Din cele mai mari 100 de companii din România...

Autor: Roxana Rosu

27.10.2022, 12:01 229

Aproape toate (96%) cele mai mari 250 companii din lume, cunoscute sub denumirea G250, au ajuns să publice o formă de raportare de sustenabilitate, dar încă există o decuplare între urgenţa de a aborda schimbările climatice şi echitatea socială şi rezultatele financiare oferite de mediul de afaceri, arată un studiu realizat de KPMG la nivel global.

În cazul României, analiza primelor 100 de companii după cifra de afaceri (N100) arată o creştere de opt puncte procentuale faţă de ediţia din 2020 a numărului companiilor ce raportează informaţii privind sustenabilitatea sau ESG.

Din totalul companiilor analizate, 74 au publicat informaţii privind performanţa de sustenabilitate fie în cadrul unui raport local fie prin intermediul rapoartelor elaborate la nivel de Grup, ce au inclus şi date privind operaţiunile din România. Pentru elaborarea Studiului KPMG din acest an, au fost luate în considerare rapoartele publicate în perioada 2020-2022.

Din totalul companiilor care au publicat informaţii non-financiare în ultimii doi ani, 47 au raportat datele locale în cadrul raportului emis de compania mamă sau a grupului din care fac parte, 21 de companii au realizat şi publicat rapoarte locale şi doar 6 firme cu capital românesc privat sau de stat au publicat informaţii consistente privind aspecte ESG sau de sustenabilitate.

”Ne aflăm într-un punct de inflexiune în ceea ce priveşte efectele în lanţ provocate de schimbările climatice. Astfel, este nevoie acută de acţiuni coordonate şi cooperare la nivelul tuturor palierelor societăţii. Din perspectiva rezultatelor acestui studiu, dincolo de progresul aparent înregistrat la nivel local, se evidenţiază un decalaj semnificativ al stadiului şi maturităţii nivelului de raportare comparativ cu media regională. Astfel, este momentul pentru companii să analizeze mai profund în ce măsură afacerea lor poate fi rezilientă pe termen lung şi care este impactul real pe care îl au la nivelul lanţului valoric”,  a declarat Ovidiu Popescu, Director Energie, Sustenabilitate şi Schimbări Climatice al KPMG în România.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO