Energie

ZF Power Summit 2023. Eric Stab, ENGIE România: Trebuie să ne asigurăm că restul Europei înţelege că România poate avea un rol esenţial pe continent, în aceste vremuri complicate, în care toate ţările caută surse de gaz

ZF Power Summit 2023

ZF Power Summit 2023. Eric Stab, ENGIE România: Trebuie...

Autor: Alex Ciutacu

21.02.2023, 13:32 229

România are un rol din ce în ce mai important la nivel european, mai ales în contextul proiectelor de gaz din Marea Neagră şi a modului în care acestea ne poziţionează în topul producătorilor de gaz, a explicat Eric Stab, preşedinte şi CEO al ENGIE România, în conferinţa ZF Power Summit 2023.

„Trebuie să continuăm să valorificăm resursele pe care România le are. Spun adesea că România  este o ţară bogată, cu potenţial care poate fi mai bine valorificat. Trebuie sa realizăm ce potenţial major avem: România este al doilea producător de gaz de pe continent şi va deveni cel mai mare producător de gaz de pe continent, odată cu declinul volumelor exploatate de Ţările de Jos. Trebuie să ne asigurăm că restul Europei înţelege că România poate avea un rol esenţial pe continent, în aceste vremuri complicate, în care toate ţările caută surse de gaz. Pentru a ajunge la acest rezultat, trebuie să colaborăm cu toţii pentru a ne asigura că se va şi întâmpla”.

România rămâne în continuare o piaţă prioritară pentru grupul ENGIE, prezent astăzi în 28 de ţări.

„Vom contina să investim în reţele, activitatea noastră cheie în România. Operăm 22.000 km de reţele local. În 2022 am investit 110 milioane de euro în reţele, am extins cu 430 km de noi reţele, adică echivalentul distanţei Bucureşti-Suceava. Am conectat anul trecut 80 de mii de clienţi noi la reţea. Dacă presupunem că, în spatele fiecărui contor, sunt, în medie, 2,5 persoane, am conectat aproximativ un total de 210.000 persoane, adică echivalentul populaţiei unui oraş de mărimea Oradei sau a Ploieştiului”.

ENGIE spune că a investit 1,5 miliarde de euro din 2005 până astăzi şi va continua să modernizeze infrastructura existentă. În total, compania a modernizat peste 8.000 km de reţea de la intrarea în piaţă.

„A doua direcţie strategică sunt regenerabilele, aflate în centrul atenţiei Grupului, care are ca obiectiv de a pune în funcţiune 4 GW de energii verzi pe glob, anual. România este parte din această strategie. Local, avem astăzi o capacitate de 120 de MW de energii regenerabile în funcţiune şi vrem să ajungem la 1000 de MW până în 2030. Avem, deja, proiecte în prospecţie care însumează 800 de MW, în varii stadii de dezvoltare, şi planificăm decizii importante de investiţie în acest an. Important este ca anual să existe proiecte de investiţie şi să facem paşi în această direcţie”.

A treia direcţie de dezvoltare pentru piaţa locală este legată de modul în care soluţiile verzi de energie pot contribui la decarbonizarea clienţilor.

„Criza preţurilor este un catalizator pentru clienţi, care se gândesc să aleagă soluţii verzi şi, astfel,să contribuie  la decarbonizare. La ENGIE, pentru clienţii rezidentiali şi cei business investim în soluţii descentralizate de producţie de energie electrică. Avem 30 de clienţi business pentru care am instalatpanouri fotovoltaice sau suntem pe cale de a o face. Avem în construcţie cel mai mare proiect de panouri fotovoltaice pe situl Saint-Gobain pentru fabrica din Călăraşi, unde vom instala panouri fotovolatice de 8,6 MW de putere instalata. Avem şi 800 de clienţi rezidenţiali prosumatori pentru care am instalat panouri fotovoltaice”.

Compania este interesată atât de proiecte greenfield, cât şi de achiziţii, pentru a atinge obiectivul de 1.000 MW putere instalată până în 2030 în România.

 
 
 
 
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO