Companii

Enoiu: Suntem primul grup de comunicare care trece de 100 mil. dolari

Enoiu: Suntem primul grup de comunicare care trece de 100 mil. dolari

Bogdan Enoiu, director general al McCann Erickson Romania: "Suntem primul grup de comunicare din Romania care trece de bariera celor 100 de milioane de dolari, indreptandu-ne catre 125 de milioane de dolari".

14.08.2008, 20:01 44

Bogdan Enoiu, director general al McCann Erickson Romania, parte a McCann World Group, a declarat ca cifra de afaceri a grupului de comunicare va depasi 85 de milioane de euro la finele lui 2008.
"Suntem primul grup de comunicare din Romania care trece de bariera celor 100 de milioane de dolari, indreptandu-ne catre 125 de milioane de dolari", a declarat Bogdan Enoiu, precizand ca grupul McCann Erickson Romania a inregistrat o crestere de 25% comparativ cu anul trecut, ponderea cea mai semnificativa in cifra de afaceri revenind diviziei de media - Universal McCann, dar si agentiei ATL - McCann Erickson.
Enoiu spune ca grupul de comunicare trece printr-un proces de restructurare care se va finaliza la sfarsitul anului si in urma caruia McCann, Momentum (agentia de BTL) si MRM (customer relationship marketing) vor functiona in regim de co-actionariat cu grupul Interpublic.
Anul acesta, grupul si-a adaugat in portofoliu doi clienti noi - Banca Romaneasca si agentia de real-estate Willbrook - si i-a consolidat pe cei vechi.
"Tnuva si-a diversificat portofoliul, a trebuit sa integram Heineken-ul in portofoliul nostru si Golden Brau, deci pana acum au fost destule challenge-uri in 2008", a adaugat Bogdan Enoiu, care considera ca performantele grupului se datoreaza lucrului in echipa.
Intrebat daca McCann Erickson Romania a resimtit vreo reducere a bugetelor de marketing ca reactie la recesiunea de pe piata internationala, Enoiu a precizat ca "nu am resimtit (o astfel de reducere - n. red.), dar nu excludem posibilitatea. Este posibil ca, in functie de turnura economiei mondiale, acest fenomen sa ne afecteze si pe noi, poate la sfarsitul anului acesta si inceputul anului viitor".
Organizarea de evenimente, cum ar fi BCR Open Romania, eveniment in cazul caruia o latura a strategiei de comunicare a fost dezvoltata de divizia Momentum, constituie, in opinia lui Bogdan Enoiu, o plus-valoare a grupului, care a organizat pentru al saselea an la rand singurul turneu de tenis ATP din Romania.
In ce priveste prestatia grupului la festivalurile de creatie, Bogdan Enoiu s-a declarat multumit. "Am fost singurii din Romania aflati pe shortlist (lista scurta - n.r.) la Cannes, cu doua nominalizari la Film, care este sectiunea cea mai grea, iar acum asteptam Golden Drum-ul, ultimele editii fiind castigate de noi", a precizat el.
In 2007, in raportul anual realizat de Donald Gunn, McCann Erickson Romania s-a aflat in clasamentul celor mai premiate 50 de agentii din lume.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO