Companii

Europa Centrală şi de Est la „preţ redus“. Magazinele de discount şi supermarketurile vor fi motoarele de creştere ale comerţului alimentar din regiune până în 2024

Europa Centrală şi de Est la „preţ redus“. Magazinele de discount şi supermarketurile vor fi motoarele de creştere ale comerţului alimentar din regiune până în 2024

Pentru formatul de discount 2019 a fost unul dintre cei mai buni ani, cu peste 50 de unităţi noi operate de Lidl, Penny Market şi Supeco (divizie a Carrefour).

Autor: Cristina Roşca

21.01.2020, 18:45 283

În România lanţurile de discount au deschis circa 50 de unităţi anul trecut. Cele mai active în expansiune sunt lanţurile de supermarketuri şi de magazine de proximitate, cu circa 350 de deschideri în 2019. Prin comparaţie, au fost inaugurate mai puţin de 10 hipermarketuri şi un singur magazin cash & carry.

Retailerii cu profil de discount şi lanţurile de supermar­ke­turi vor fi marii câştigători ai pieţei de retail în următorii cinci ani, potrivit unei analize a companiei de cercetare de piaţă IGD.

„Canalele de discount şi supermarket vor fi responsabile pentru cea mai mare par­te a vânzărilor adiţionale care se vor înre­gis­tra în Europa Centrală şi de Est în perioada 2019-2024. Mai exact, ele vor capitaliza aproa­pe 50% din creşterea de vânzări din co­merţul alimentar“, spun analiştii companiei.

Ei mai spun că principalul motor va fi canalul de discount, cu reţelele Pyaterochka ale X5 din Rusia, cu Lidl în regiune (inclusiv România) şi Biedronka în Polonia care vor continua să se extindă.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO