Companii

Expansiunea mallurilor atrage noi jucatori din textile

26.02.2008, 20:13 19

Concurenta din ce in ce mai puternica a producatorilor asiatici si oportunitatile oferite de dezvoltarea retailului modern ii determina pe micii producatori de textile, care lucrau in proportie de peste 90% in sistem lohn, sa se reorienteze catre piata locala.
"Incercam sa abordam piata interna, sa obtinem contracte cu lanturile de magazine sau chiar cu hipermarketurile. Pana acum am lucrat 98% pentru export, dar de anul acesta vrem ca in proportie de 50% din productie sa fie alocata pietei locale", a declarat Anastasia Bujor, director comercial la Manufactura din Turnu Magurele. Fabrica din Teleorman, care are aproximativ 500 de angajati, are o capacitate de productie de 35.000 de produse de complexitate medie pe luna, dintre care 5% este subcontractata de Dolce & Gabbana.
"Pana acum am lucrat mai mult pentru ei, dar din cauza cresterii salariilor, lucru care se reflecta in manopera, clientul nostru s-a indreptat mai mult catre China sau India. Noi incercam sa ne inregistram doua branduri, cu care sa intram pe piata din Romania, pentru ca lohnul nu va mai supravietui foarte mult timp, maxim doi-trei ani", spune Bujor, care a participat la expozitia internationala de tesaturi textile, imbracaminte, pielarie, blanarie, incaltaminte si marochinarie si accesorii Modexpo, sperand ca va reusi sa incheie contracte cu cel putin 20 de retaileri. Acelasi lucru asteapta si compania Runo Styl, unul dintre multii producatori de textile din Polonia, care a participat anul acesta la Modexpo in cautare de noi colaborari.
"Incercam sa ne extindem in Europa, vizand si Romania, in incercarea noastra de a ne dezvolta. Sunt pentru prima data aici, in cautarea unor clienti, iar pentru mine ar fi de ajuns si daca as incheia contracte cu cateva magazine bune", este de parere Tomasz Malinowski, directorul general al fabricii de textile Runo Styl, care are in Europa aproximativ 200 de clienti.
Producatorii din Polonia sunt deja prezenti pe piata din tara de destinatie, unii avand chiar si 30 de magazine proprii acolo, dar au ajuns la momentul in care vor sa se extinda. Iar pentru cei care au analizat piata din Romania, aceasta se dovedeste foarte profitabila. La fel si producatorii de textile din tarile vecine, ca Grecia sau Bulgaria, incep sa vada in Romania o piata de desfacere rentabila, mai ales in urma deschiderii unitatilor de tip mall.
Compania Agora Fashion din Grecia, unic importator si distribuitor pe Europa al brandului Makio, a adus pe piata din Romania accesorii, cum ar fi genti, curele, ceasuri, care deja au intrat la nivel local prin intermediul magazinelor House of Art si Nichi - Cristina Nichita. "Intr-un an am ajuns la o cifra de afaceri de 600.000 de euro, dar speram sa mai creasca anul acesta cu pana la 50%", explica Nicolau Gregori, director general al Agora Fashion.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO