Consiliul Concurenţei a autorizat tranzacţia prin care Mega Image, parte a Grupului Ahold Delhaize, a preluat trei magazine ce aparţin companiei Adivin’95, unităţi localizate în Constanţa, unde au activat sub denumirea de „Supermarketul familiei tale”.
Analiza Consiliului Concurenţei a condus la concluzia că această operaţiune nu pune problema unei afectări semnificative a concurenţei, în special prin crearea sau consolidarea unei poziţii dominante pe pieţele relevante sau pe segmente ale acestora.
Anterior, instituţia a autorizat cu condiţii mai multe tranzacţii pe piaţa de retail alimentar după ce a analizat efectele achiziţiilor asupra mediului concurenţial.
De exemplu, în cazul tranzacţiei prin care Mega Image urma să preia 20 de magazine Angst, Autoritatea de Concurenţă a constatat că în unele zone din Bucureşti s-ar fi consolidat poziţia pe piaţă a Mega Image, cu efectul reducerii posibilităţilor de alegere ale consumatorilor.
În urma intervenţiei Consiliului, Mega Image a renunţat la achiziţionarea magazinului Angst Perla, s-a angajat să cesioneze magazinele Angst Amzei şi Angst Academiei şi să nu se implice în activităţile cesionate decât după trecerea unei perioade semnificative de 10 ani.