Companii

Falcon mizează pe ofertele dealerilor pentru vânzările de alarme

05.08.2010, 23:10 90

Vânzările de sisteme de securitate auto au crescut cu 10% înprimul semestru al acestui an comparativ cu perioada similară aanului trecut, potrivit estimărilor companiei Falcon Electronicsactivă pe această piaţă. Avansul are loc în condiţiile în carevânzările de maşini noi, care reprezintă principala sursă declienţi pentru alarme, au continuat să scadă cu 25% în acelaşiinterval.

"În 2010 dealerii auto nu au mai avut presiunea stocurilor deanul trecut şi implicit nu au mai efectuat discounturi la fel demari. În plus, datorită volumelor mai mici, dealerii s-au orientatşi către vânzarea de accesorii care au făcut parte inclusiv dinoferte promoţionale pentru maşinile noi", a spus Marian Stancu,directorul de vânzări al Falcon Electronics.

La nivelul primului semestru al anului trecut scădereavânzărilor de alarme a fost de aproximativ 50% comparativ cuperioada similară din 2008, declin similar cu cel al pieţei autodin acelaşi interval.

"Aproximativ 90% din clienţii de alarme auto sunt cei care şi-aucumpărat o maşină nouă, potrivit studiilor Falcon. Conform acestuilucru se explică şi scăderea pieţei sistemelor de securitate cu unnivel aproximativ egal cu declinul pieţei auto", a declaratStancu.

În condiţiile în care atunci când achiziţionează o maşină nouăclientul optează acum numai pentru dotările strict necesare,aceeaşi strategie o aplică şi când cumpără o alarmă, potrivitreprezentanţilor Falcon.

"Contextul economic actual a avut ca efect scăderea preţurilorsistemelor de securitate «premium» cu aproximativ 10%, reducereanumărului de accesorii suplimentare comandate de către clienţi şiorientarea dealerilor de maşini către alarme din segmentul «entrylevel» pentru organizarea de promoţii la vânzarea de maşini noi", asubliniat Marian Stancu.

Falcon Electronics, unul dintre cei mai mari jucători de pepiaţa de echipamente electronice auto, a investit 30.000 de euroîntr-un nou showroom la Cluj-Napoca, în cadrul căruia vor ficomercializate sisteme audio, de navigaţie şi detectoare de radar.În total, reţeaua de distribuitori a Falcon a atins un nivel de 350de reprezentanţe la nivel naţional.

"Pentru 2010 dorim să ne menţinem creşterea de 10% a vânzărilorîn ceea ce priveşte sistemele de securitate pentru maşini, inclusivprin lansarea unor noi produse", a spus directorul de vânzări alcompaniei.

Anul trecut compania a atins o cifră de afaceri de 6,5 mil.euro, potrivit datelor de pe Registrul Comerţului, în scădere cupeste 50% comparativ cu anul precedent şi un profit brut de peste0,5 mil. euro, de cinci ori mai mic decât în 2008. În prezent,alarmele auto reprezintă aproximativ 40% din cifra de afaceri aFalcon Electronics. Compania deţine în prezent şase showroomuri lanivel naţional, dintre care două în Bucureşti.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO