Companii

Fares Orastie vinde ceaiuri de 8,7 mil. euro

15.05.2008, 20:11 229

Compania Fares din Orastie, producator autohton de ceaiuri din plante medicinale, estimeaza ca va realiza in acest an o cifra de afaceri de peste 8,7 mil. euro, in crestere cu 30% fata de anul 2007.
"Cresterea vanzarilor companiei noastre in acest an se va produce ponderat, fiecarei grupe de ceaiuri pe care o realizam in prezent i se va adauga valoarea unor noi produse pe care urmeaza sa le lansam. Apreciem ca trendul de reorientare a oamenilor catre o alimentatie sanatoasa va influenta pozitiv piata romaneasca de ceaiuri, aspect care a fost tot mai vizibil in ultimii doi-trei ani", a declarat pentru ZF Transilvania Adelina Hanciu, brand manager al companiei Fares.
Potrivit reprezentantului firmei din Orastie, in momentul de fata piata autohtona a ceaiurilor este destul de bine asezata in special pe segmentul inferior spre cel mediu al produselor. Oficialii Fares considera ca in viitor vom asista la o diversificare a ofertei spre zona premium, datorita aparitiei unor jucatori noi pe piata.
In ultimii doi ani, compania a investit aproximativ un milion de euro pentru retehnologizare si imbunatatirea fluxurilor de fabricatie la nivelul impus de Uniunea Europeana, iar pentru acest an Fares intentioneaza sa continuie investitiile in fluxuri tehnologice, achizitia de utilaje si modernizarea laboratoarelor proprii.
Firma produce si comercializeaza diferse sortimente de ceaiuri medicinale cu caracter terapeutic, siropuri, uleiuri esentiale pentru aromaterapie, unguente, tincturi, ceaiuri aromate, retete pentru mame si copii. Fares Orastie produce atat ceaiuri din fructe si plante, cat si ceaiuri medicinale si functionale.
"Detinem peste 180 de hectare de terenuri cultivate, reusind astfel sa reinodam traditia culturilor de plante medicinale prin introducerea de specii care de obicei se recolteaza doar din flora spontana", spune Adelina Hanciu.
Compania intentioneaza ca in acest an sa lanseze pe piata o noua gama de infuzii din plante, produsele urmand sa fie comercializate sub brandul Daphne, care va cuprinde preparate pentru slabit, pentru igiena intima. pentru par si ten. "In ceea ce priveste produsele farmaceutice am lansat in acest an pe piata produse sub forma de capsule pentru hipertensiune, colesterol, diuretic, antireumatic, dar si unguente si creme", mentioneaza brand managerul companiei Fares. Compania Fares, inglobata initial in regia Plafar, devine societate privata in 1990 cu capital 100% romanesc, avand obiect de activitate fabricarea zaharului, produselor din cacao, a ciocolatei, prelucrarea ceaiului, cafelei si a altor produse alimentare. Numarul mediu de angajati ai companiei este de 147 de persoane.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO