Companii

Gara de Nord - aeroportul Henri Coandă, o rută feroviară de 120 mil. euro: traficul a ajuns la 700.000 de pasageri, dar reprezintă doar 5,6% din numărul total de pasageri de pe aeroportul Otopeni

Legătura directă între Gard de Nord şi aeroportul Otopeni se realizează pe ruta de 19 km Bucureşti Nord-Parc Mogoşoaia-Patinoar PO-aeroport Henri Coandă.

Legătura directă între Gard de Nord şi aeroportul Otopeni se realizează pe ruta de 19 km Bucureşti Nord-Parc Mogoşoaia-Patinoar PO-aeroport Henri Coandă.

Autor: Mirabela Tiron

20.05.2023, 19:00 12678

♦ Secretar de stat la Transporturi: Vrem să îl facem pe pasagerul din Piteşti să vină cu trenul la Bucureşti şi doar să schimbe la Gara de Nord în drum spre aeroport, aici vedem potenţialul pentru creşterea traficului pe această rută. 40% din pasagerii care ajung la aeroport sunt din Bucureşti, iar 60% din provincie ♦ 72 de curse sunt efectuate zilnic tur-retur pe ruta Gara de Nord - aeroportul Henri Coandă, la interval de 40 de minute, tariful unui bilet fiind de 5 lei ♦ CFR Călători are două treimi din curse, iar transportatorul privat Transferoviar Călători o treime.

Linia de cale ferată ce leagă Gara de Nord de aeroportul in­ternaţional Henri Coandă (Oto­peni), o investiţie de 120 de mil. euro, a ajuns la un trafic de 700.000 de pasageri anul trecut, faţă de 300.000 de pasageri în primul an de func­ţionare. Potenţialul este însă mult mai mare având în vedere că pe cel mai mare aeroport din ţară, Henri Coandă, au ajuns anul trecut 12,5 milioane de pasageri anul trecut. Altfel spus, trenul a deservit doar 5,6% din pasa­gerii aeroportului Otopeni.

„Pe această rută i-am atras doar pe cei care locuiesc în Bucureşti şi merg la aero­port. Însă doar 40% din pasagerii care ajung la aeroportul Otopeni sunt din Bucureşti iar 60% vin din provincie. Vrem să vină cu trenul şi cei din provincie, adică pasageri din Piteşti de exemplu să ajungă la Bucureşti, cu trenul în loc de maşină şi doar să schimbe în Gara de Nord trenul spre Otopeni, aici este potenţialul de creştere pentru această rută“, a spus pentru ZF Irinel Ionel Scrioşteanu, secretar de stat la Ministerul Transportu­rilor. El a mai adăugat că urmează să fie aprobată viziunea pentru transport metro­politan a Bucureştiului şi că această rută ce leagă Gara de Nord de aeroportul din Otopeni a fost considerată una metropolita­nă, de aceea s-a făcut o staţie la Mogoşoaia, ce deserveşte zona Buftea-Mogoşoaia, şi o staţie la Patinoar PO (staţia de pe viaductul ce traversează DN1), patinoarul dezvoltat de Ion Ţiriac.

Pe ruta feroviară Gara de Nord - aeroportul internaţional Henri Conadă sunt efectuate zilnic tur-retur 72 de curse, la o frecvenţă de 40 de minute, din care o treime din trenuri sunt operate de către transportatorul feroviar privat Transferoviar Călători (Călin Mitică) iar restul de compania de stat CFR Călători. Tariful unui bilet este de 5 lei iar călătoria durează aproximativ 20 - 25 minute.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO