Companii

Germanii de la Leoni au facut profit de peste 4 mil. euro la fabrica din Bistrita

Germanii de la Leoni au facut profit de peste 4 mil. euro la fabrica din Bistrita

Divizia de cabluri si cablaje electrice pentru industria auto a grupului Leoni a generat vanzari de 954,2 milioane de euro anul trecut

16.03.2007, 20:03 412

Compania Leoni Wiring Systems Bistrita, subsidiara a grupului german Leoni, cu activitati in industria componentelor auto, estimeaza pentru acest an o crestere de 14% a cifrei de afaceri, pana la aproximativ 98 de milioane de euro.
Filiala locala a concernului german Leoni, care produce cabluri si cablaje electrice pentru industria auto, aparate electrocasnice, produse de telecomunicatie si sisteme mecanice, a raportat anul trecut o cifra de afaceri de 86,4 mil. euro.
Potrivit reprezentantilor companiei, principalii factori care au contribuit anul trecut la cresterea indicatorilor financiari au fost dezvoltarea volumului de comenzi, precum si introducerea in productie a unor noi modele. In prezent, la fabrica din Bistrita lucreaza peste 2.950 de angajati, principalii clienti ai companiei fiind DaimlerChrysler si BMW.
Reprezentantii companiei au mai declarat ca, in 2006, profitul net al Leoni Wiring Systems Bistrita a crescut cu 11,6%, ajungand la 4,2 milioane de euro (14,9 milioane lei).
De asemenea, in aceeasi perioada, activul net a crescut cu 37,58%, pana la 15,6 milioane euro (54,8 milioane lei).
Concernul german Leoni detine in Romania doua centre de productie, la Arad si Bistrita, cel din Arad avand o suprafata de productie de peste 8,5 hectare.
Constructia fabricii din Bistrita a fost finalizata in 2003, iar investitia initiala in teren si cladiri a depasit 18 milioane de euro.
In Romania, Leoni si-a inceput investitiile in anul 1999, odata cu dezvoltarea fabricii de cablaje de la Arad, care in 2005 a inregistrat o cifra de afaceri de peste 58,9 milioane de euro, lucrand cu un numar de 2.680 de angajati.
In cursul anului trecut, Leoni Wiring Systems Arad si-a majorat capitalul social cu 5 milioane de euro (17,7 milioane lei), la 12,9 milioane euro (45,7 milioane lei), prin aport in numerar al actionarului unic. Leoni Wiring Systems face parte din grupul Leoni Bordnetze Holding, care este actionar unic al subsidiarei din Romania.
Pe plan mondial, grupul Leoni are peste 35.000 de angajati in cele peste 80 de filiale dezvoltate atat in Europa, cat si in Asia, Africa sau America de Sud. Concernul Leoni are trei divizii (wire, cable si wiring systems), doar ultima dintre acestea fiind prezenta in Romania.
Printre cei mai importanti producatori germani prezenti in Romania se numara Continental Automotive Products, ContiTech Power Transmission Systems, Freudenberg Flexibile de Frana, INA Schaeffler, Kromberg & Schubert, BOS GmbH & Co. KG, Kuhnke Relee, Leoni Wiring Systems, Lisa DrAxlmaier, Siemens VDO Automotive sau ThyssenKrupp AG. Contrar obiceiurilor pietei, majoritatea producatorilor germani din industria automotive si-au stabilit cartierele generale in Transilvania si Banat.
Anul trecut, concernul Leoni a realizat vanzari totale de aproximativ 2,1 miliarde de euro, in crestere cu 36% fata de 2005.
In aceeasi perioada, divizia de "wiring systems" a generat vanzari de 954,2 milioane de euro, fata de 879,4 milioane de euro, valoare inregistrata in 2005.
Potrivit reprezentantilor grupului, in prezent Leoni ocupa locul doi in Europa pe segmentul de cablaje pentru industria auto. In 2006 divizia de cablaje a atins vanzari totale de 954,2 milioane de euro.
La fel ca si Leoni, majoritatea producatorilor de componente si cablaje electrice ce detin capacitati de productie in Romania au inceput activitatea prin investitii greenfield.
Americanii de la Alcoa Fujicura au dezvoltat prin investitii proprii doua facilitati, la Chisineu-Cris si in Caransebes, spaniolii de la ACE in Cluj-Napoca, DelphiPackard la Sannicolau, in judetul Timis, germanii de la Kromberg&Schubert la Timisoara, urmati de Lisa Draxlmaier care a dezvoltat afaceri la Satu-Mare, Timisoara si Brasov. Lisa Draxlmaier mai detine o fabrica cumparata si ulterior modernizata la Pitesti.
Criza de pe piata locala a fortei de munca i-a determinat pe investitorii straini din industria componentelor sa se indreapte mai mult spre tineri, dupa ce au cheltuit sute de milioane de euro in capacitati de productie.
Grupul Continental a decis astfel sa investeasca in crearea unor programe de formare a inginerilor, in parteneriat cu universitatile tehnice din Timisoara si Sibiu. Continental nu este singurul investitor german din industria componentelor auto care se confrunta cu problema lipsei de ingineri calificati de pe piata.
Grupurile Draxlmaier, Delphi-Packard, BOS GmbH&Co, care si-au localizat facilitatile de productie tot in vestul tarii, subscriu si ele.
Cauzele sunt emigrarea fortei de munca, cresterea salariului mediu, miile de locuri de munca generate in ultimii cinci ani de investitorii straini din industrie, dar mai importante sunt efectele.
Piata romaneasca a atras in ultimii ani investitii importante in domeniul componentelor auto, tot mai multi producatori internationali anuntand relocalizari ale productiei din tarile vest-europene.

Cine sunt germanii din componente auto?*
Continental Automotive Products
ContiTech Power Transmission Systems
Freudenberg
INA Schaeffler
Kromberg & Schubert
BOS GmbH & Co. KG
Kuhnke Relee
Leoni Wiring Systems
Lisa Draxlmaier
Siemens VDO Automotive
ThyssenKrupp AG

* include cativa dintre cei mai importanti producatori germani de pe piata locala

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO