Companii

GfK: Cheltuielile pentru bunuri de larg consum au crescut în primele trei luni ale anului cu aproape 14%, iar cantităţile cumpărate cu 11%, odată cu primele măsuri luate de autorităţi pentru reducerea răspândirii COVID19

Autor: Roxana Rosu

27.05.2020, 14:19 92

Cheltuielile făcute de români pentru bunuri de larg consum au crescut în primele trei luni ale anului cu aproape 14% comparativ cu perioada similara din 2019, iar tendinţa de a face stocuri la anumite produse s-a tradus printr-o majorare cu 11% a cantităţilor cumpărate, odată cu primele măsuri luate de autorităţi pentru reducerea răspândirii COVID19, arată o analiză realizată de GfK.

Chiar dacă nivelul inflaţiei a scăzut usor faţă de primul trimestru al lui 2019, românii au continuat să se îndrepte către segmente inferioare de preţ.

Primele date referitoare la evoluţia consumului în contextul COVID19 arată că discounterii şi magazinele de proximitate au fost cele mai atractive destinaţii pentru cumpărături.

Astfel, daca înaintea restricţiilor de deplasare românii s-au orientat către magazinele mari, după instaurarea acestor măsuri au existat mai multe oportunitati pentru comerţul de proximitate. Chiar şi în contextul în care in România şi hipermarketurile joacă în proximitate din perpectiva amplasării lor, magazinele mici moderne şi discounterii au înregistrat cele mai mari creşteri în primul trimestru al anului. Vânzările s-au majorat mult şi în hipermarketuri şi supermarketuri, în timp ce comerţul tradiţional a inregistrat o creştere ceva mai moderată.

În paralel, pe măsură ce restricţiile de deplasare au devenit mai stricte, nevoia de livrare la domiciului a crescut, ceea ce a creat o nouă serie de provocări pentru retailerii alimentari. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO