Companii

Ghenea pregateste pentru exit doua businessuri

Ghenea pregateste pentru exit doua businessuri

Marius Ghenea: Din toate proiectele pe care le-am vazut (in retail), nu am putut sa finalizez niciunul pana in momentul de fata, fie pentru ca sunt mult prea indatorate companiile, fie pentru ca nu au prea mare potential.

10.04.2009, 00:00 68

Omul de afaceri Marius Ghenea, fondatorul retailerului de produse electronice, electrocasnice si IT&C Flamingo, vede pozitiva evolutia celor sapte companii pe care le administreaza, anuntand pentru anul in curs cresteri cuprinse intre 10% si 35%, pe fondul dinamicii internetului si a independentei fata de creditele bancare.

In ultimul an, Ghenea a mizat pe retailul online si traditional, adaugandu-si in portofoliu magazinele 24PC.ro si shopIT.ro, specializate in vanzari de produse IT&C si franciza cafenelei Testa Rossa. In industrie insa, este timpul sa vanda.
"Pentru mine ca investitor, orice asemenea companie este intr-o oarecare masura gandita ca o posibilitate de exit. Suntem in discutii pentru doua companii, dar vedem un anumit tip de incetinire din partea investitorului. Recent am avut o discutie, dar concluzia a fost sa mai asteptam pana in mai pentru a vedea cum evolueaza piata", a declarat Marius Ghenea, fara a da detalii referitor la numele companiilor vizate.
Dupa ce a vandut VikingProfil, care producea tigle metalice, un business inceput alaturi de omul de afaceri Radu Mircescu, Ghenea a lansat alte trei afaceri, Celirom, Mirmetal si Orbital, companii care se ocupa cu produse si servicii din aceeasi industrie.
"Pentru Celirom (produse de etansare pentru acoperisuri si invelitori) si Mirmetal (productie de sisteme de drenaj-jghiaburi, burlane) am previzionat cresteri de 10%- 15%, pana la o cifra de afaceri de 3 mil. euro. In aceasta industrie sunt jucatori internationali care incearca sa consolideze piata", este de parere Ghenea, care admite ca distribuitorul de produse pentru confort termic Orbital este una dintre companiile afectate direct de criza in constructii. Cu toate acestea, esimarile prevad afaceri de doua mil. euro pentru 2009.
Deocamdata retailul, mai ales online, este cel mai dinamic segment in conceptia lui Ghenea, care nu pierde nicio ocazie cand vine vorba de achizitii.
"Continuam discutiile cu alte site-uri, in ideea ca este o buna strategie de a realiza acele sinergii tipice dintr-o piata destul de fragmentata si in care jucatorii fac acelasi lucru. Fiind o perioada destul de volatila, nu am stabilit un buget concret pentru preluari. Chiar daca este criza, vedem o crestere sanatoasa a businessului in IT de 30-35%, in conditiile in care in 2008 am rulat 60 mil. euro", spune administratorul Fit Distribution, care explica faptul ca majoritatea proprietarilor de site-uri din domeniul IT i-au trecut pe la masa negocierilor.
Numarul magazinelor online continua sa creasca, pe langa cele de IT sau Floridelux si brazidecraciun.ro, urmand sa se alature in curand Fashionup.ro, un concept de mall online prin care se va comercializa o gama variata de branduri cunoscute.
"Va fi o selectie multibrand pe segmentul de mijloc", precizeaza Ghenea, care are un buget de 100.000 de euro pentru investitii in marketing, promovare si resurse umane.
Omul de afaceri recunoaste ca nici retailul traditional de fashion nu ii este indiferent, pana acum fiind insa nevoit sa refuze mai multe propuneri de preluare a unor francize care nu se mai pot sustine financiar.
"Ma intereseaza si aceasta directie, dar sunt foarte precaut. Din toate proiectele pe care le-am vazut, n-am putut sa finalizez niciunul pana in momentul de fata, fie pentru ca sunt mult prea indatorate companiile, fie pentru ca nu au prea mare potential. Este o perioada interesanta, buna pentru anumite repozitionari, mai ales ca atat proprietarii de malluri, cat si chiriasii incep sa inteleaga altfel businessul", spune Ghenea, care continua sa priveasca acest segment cu interes.
Pe piata cafenelelor a intrat anul trecut, alaturi de Cristian Iorga, cand a preluat franciza Testa Rossa, prin intermediul companiei Italian Coffee Concept. In prezent administreaza doua unitati, in Liberty Center si Baneasa Shopping City din Capitala si intentioneaza sa deschida prima cafenea stradala.
Pentru provincie, planul de dezvoltare al celor doi vizeaza deschiderea in franciza, costul de preluare ajungand la 18.000 de euro.
"Suntem in discutii cu potentiali francizati, iar pentru high-street am gasit deja cateva oferte interesante. In februarie, de exemplu, am avut o oferta, chiria fiind la 60% din ce s-ar fi cerut doar cu un an in urma", afirma Ghenea.
 
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO