Companii

Goodyear: Ne-am consolidat vånzarile, acum vrem profit

07.06.2005, 18:58 29

Goodyear Dunlop Tires Romånia, importatorul si distribuitorul pe piata locala al producatorului de anvelope Goodyear, se va concentra in acest an pe anvelopele din categoria superioara, ca parte a strategiei sale de a-si creste profiturile pe piata romåneasca.

Compania isi va mentine in acest an cifra de afaceri la acelasi nivel cu cea de anul trecut, insa profitul este estimat sa creasca cu cel putin 30%.

a??Am ajuns la o pozitie importanta in piata. Avem o cota de aproape 40% din piata relevanta pentru noi, adica cea de replacement (care exclude vånzarile de anvelope pentru echiparea originala a automobilelor - n. red.). Am decis ca este momentul sa ne concentram pe realizarea de profit, ceea ce inseamna sa ne dezvoltam foarte mult pe segmentul anevlopelor premium care au performante ridicate si asigura marje superioarea??, explica Octavian Velcan, director general al Goodyear Dunlop Tires Romånia.

In aceste conditii, compania va incheia anul acesta cu o cifra de afaceri apropiata de cele 926 de miliarde de lei (aproximativ 23 de milioane de euro) realizate anul trecut.

a??Profitul va creste cu peste 30% in acest ana??, adauga Velcan. De altfel, spune oficialul Goodyear, estimarea se confirma dupa primele patru luni ale acestui an - cifra de afaceri fiind situata aproape la acelasi nivel ca si in perioada corespunzatoare a anului trecut, iar profitul inregistrånd o crestere de 30%.

Anul trecut, profitul net realizat de importatorul local al Goodyear a fost, potrivit datelor companiei, de 2 milioane de euro, ceea ce inseamna ca daca ritmul de crestere se va mentine la nivelul intregului an, compania ar putea inregistra un profit net de peste 2,6 milioane de euro.

Mentinerea cifrei de afaceri la acelasi nivel cu anul precedent s-a suprapus, potrivit importatorului Goodyear, peste un regres al pietei de anvelope in prima parte a acestui an.

a??Datele pe care le avem indica o scadere agregata a pietei in primele patru luni ale anului de aproximativ 10%. In interiorul acestei scaderi, anvelopele de camioane au scazut cu 16%, iar cele de turisme au scazut cu aproximativ 9%. Oricum, nu cred ca este un fenomen care se va mentine la nivelul urmatoarelor luni, vremea din acest inceput de an avånd doar un efect de intårziere a deciziei de cumpararea??, crede Velcan. El estimeaza ca piata de anvelope va incheia anul acesta intr-o usoara crestere fata de anul trecut.

a??Structura pietei se va schimba insa mult mai puternic, anvelopele din categoriile superioare cåstigånd tot mai mult terena??, anticipeaza oficialul Goodyear.

Segmentele precum anvelopele de inalta performanta, cele de iarna sau cele destinate automobilelor cu tractiune integrala au inregistrat cresteri foarte puternice in ultimii ani, ajungånd chiar la dublarea volumului. Baza de plecare este insa foarte redusa, in conditiile in care mai mult de trei sferturi din cele 1,8 milioane de anvelope (pentru autoturisme si camioane) reprezinta anvelope din categoria ieftina.

Este si normal sa fie asa, avånd in vedere ca doua treimi din parcul auto romånesc sunt reprezentate de automobile Dacia, vårsta medie a masinilor din parcul auto fiind de nu mai putin de 12 ani, vårsta la care automobilele se trimit la casare pe piata vest-europeana. a??Gradul redus de inzestrare cu masini fata de tari din regiune precum Cehia sau Polonia va face ca si piata locala de anvelope sa inregistreze in urmatorii ani o crestere moderataa??, completeaza Velcan.

Producatorul american Goodyear este printre putinii jucatori internationali de anvergura de pe piata de anvelope care nu sunt prezenti cu activitati de productie in Romånia. Michelin, cel mai mare jucator din lume in domeniu, si Continental, al patrulea jucator, detin deja fabrici de anvelope, iar Pirelli a anuntat demararea a doua investitii de peste 150 de milioane de euro in Romånia. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO