Companii

Greiner, BMW: Pretul petrolului nu este determinant pentru limuzine, dar nu trebuie ignorat

08.09.2008, 14:16 30

Vanzarile limuzinelor din segmentul de lux nu sunt afectate de cresterile preturilor la combustibili, in schimb nivelul emisiilor si restrictiile acestora pot influenta intr-o mai mare masura volumul vandut, potrivit declaratiilor lui Uwe Greiner, product manager pentru noua Serie 7 de la BMW.
"Problema petrolului nu poate fi ignorata nici macar de cei care achizitioneaza cu precadere limuzina de lux. Cu toate ca vanzarile acestora nu sunt semnificativ influentate de variatia preturilor la combustibili. Pe piata se poate observa o tendinta asupra clientelei de reorientare catre limuzine cu emisii de dioxid de carbon mai scazute si cu un consum de combustibil mai redus. Spre exemplu, acum am implementat tehnologiile "Efficient Dynamics" si pe Seria 7. Aceasta strategie face parte din "responsabilitatile" pe care le are BMW in calitate de constructor premium" a spus Uwe Greiner.
In primele sapte luni segmentul limuzinelor de lux a inregistrat o crestere de aproape 15%, la un nivel de 278 de unitati. Cel mai bine vandut model a fost Mercedes-Benz S-Klasse, cu 192 de unitati, in crestere cu 43%. Spre deosebire de modelele SUV si cele de clasa medie, unde majoritatea modelelor comercializate sunt echipate cu motorizari diesel, in cazul limuzinei germane este de aproximativ 50%, fata de 75% in cazul modelului de clasa medie C-Klasse. In plus, in cazul limuzinei S-Klasse, aproape un sfert dintre clienti au achizitionat versiunea S500, care dispune de un motor de 5,5 litri pe benzina, cu un consum mediu de combustibil de 11,7 litri/100 km. Generatia precedenta a Seriei 7 a inregistrat vanzari de 10 unitati in acelasi interval, dintre care opt erau echipate cu motorizarea diesel de 3,0 litri.
"O piata pentru sedanuri de lux va exista si in viitor, dar pentru a le asigura existenta acestea trebuie sa beneficieze tot mai mult de tehnologiile de reducere a consumului de combustibil.
Clientii acestora nu sunt oameni saraci, iar evolutia pretului la benzina sau motorina nu va influenta atat de mult un client de Seria 7 ca unul de Seria 1. Dar cu siguranta nu trebuie ignorat", a spus directorul de produs pentru BMW Seria 7.
In cazul modelului Seria 7 de la BMW, a fost primul model care a fost lansat cu computerul de bord iDrive, dupa care au urmat Command de la Mercedes-Benz si MMI de la Audi.
Datorita costurilor ridicate, intotdeauna noile tehnologii sunt implementate pentru prima data pe modelele "de top", precum Seria 7. Daca generatia anterioara inaugura "era iDrive", cea care va fi lansata oficial la Salonul Auto de la Paris vine cu "Active Drive" - sistem ce permite virarea atat cu rotile din fata, cat si cu cele din spate.
"Noua generatie a BMW Seria 7 este foarte importanta pentru marca deoarece reprezinta "nava-amiral" a constructorului german. In momentul lansarii generatiei precedente era singura masina disponibila pe piata care dispunea de un computer de bord iDrive, idee care a fost preluata ulterior si de catre competitorii nostri directi", a spus Greiner.
Noul BMW Seria 7 cu indicativul F01 dispune numai de motorizari supraalimentate, atat diesel, cat si pe benzina, echipate cu tehnologii Efficient Dynamics pentru a permite reducerea consumului de combustibil si implicit pe cea a emisiilor de noxe. Spre exemplu, motorizarea diesel de 3,0 litri care echipeaza modelul 730d are un nivel al emisiilor de dioxid de carbon de 192 g/km, comparabil cu cel al unui model de clasa mare.
Noua Serie 7 va intra in fabricatie in luna septembrie a acestui an, in timp ce livrarile atat pe piata vest-europeana, cat si locala vor demara la inceputul lunii noiembrie.
Despre preturi nu s-a spus nimic oficial, dar Uwe Greiner, Product Manager pentru Seria 7, a declarat ca in Germania preturile noului model vor fi cu aproximativ 6% mai mari decat ale actualei generatii, in conditiile in care un 750Li are pret de aproape 91.000 de euro, cu TVA inclusa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO