Companii

Heineken a renuntat la marcile Dracula si Sovata din portofoliul Bere Mures

Heineken a renuntat la marcile Dracula si Sovata din portofoliul Bere Mures
23.06.2009, 00:00 679

Heineken Romania, filiala locala a grupului olandez cu acelasi nume, care a rulat anul trecut afaceri de 225 mil. euro, a renuntat la marcile Dracula si Sovata achizitionate anul trecut de la Bere Mures, ca parte a planului de eficientizare a businessului.

Astfel, din achizitia de 150 de milioane de euro realizata la inceputul anului trecut - care cuprindea fabrica de bere cu trei branduri, o fabrica de ape minerale si un hotel - Heineken mai detine in prezent doar fabrica de bere si brandul Neumarkt.
„Am preferat sa ne concentram pe Neumarkt, decat sa impartim investitiile si cu alte branduri. Acesta este singurul brand ramas din portofoliul Bere Mures", a declarat Jan Derk Karnebeek, directorul general al Heineken Romania. Karnebeek nu a dezvaluit nici valoarea investitiilor care vor fi realizate in fabrica din Targu-Mures, dar nici daca firma produce sau intentioneaza sa produca si alte branduri din portofoliul Heineken in cadrul acestei unitati.
Anul trecut, oficialii Heineken sustineau ca intentioneaza sa realizeze in 2009 investitii de 50 mil. euro, 10% din aceasta suma urmand a fi alocata fabricii din Targu-Mures. Directorul general al Heineken a declarat insa recent ca va incerca sa amane cu un an investitiile care urma sa fie alocate berariilor in 2009, suma totala urmand a fi mult mai mica decat cea anuntata initial.
Doua branduri locale
Portofoliul Bere Mures includea brandurile Neumarkt si Sovata, beri blonde situate pe segmentul economic, si berea neagra Dracula. Principalul brand al companiei era insa Neumarkt, care inca din 2006 realiza peste 90% din vanzarile Bere Mures, inregistrand vanzari anuale de 1,2 milioane de hectolitri, fata de Sovata si Dracula, marci ale caror vanzari cumulate nu depaseau atunci 40.000 de hectolitri anual.
Astfel, desi lansata initial ca o bere regionala, Neumarkt - brandul al carui nume provine de la denumirea data de negustorii germani orasului Targu-Mures, Neumarkt am Mieresch (Targul Nou de pe Mures) - a ajuns sa fie distribuita treptat la nivel national, numarandu-se in prezent printre cele mai vandute beri din segmentul economic.
„Neumarkt este o marca puternica. Dovada este cota de piata de 13,7 % pe care o detine in segmentul economic, din canalul retail, doar cu investitii restranse in comunicarea marcii", a declarat Marius Melesteu, director de marketing al Heineken Romania, citand studiile companiei de cercetare AC Nielsen, realizate la nivelul anului 2008.
In plus, de la momentul lansarii, in 1998, pana in luna mai a acestui an Neumarkt a fost comercializata doar in ambalaj PET (sticla de plastic), fiind prima bere din Romania care a fost vanduta in acest tip de ambalaj care acum asigura aproape jumatate din vanzarile totale.
Bani pentru promovarea Neumarkt
De la momentul achizitiei Bere Mures de catre Heineken, Neumarkt a trecut insa printr-un proces de evaluare in urma caruia brandul a fost lansat in ambalaj de sticla de 0,5 litri, pentru a putea fi comercializat si in segmentul HoReCa (hoteluri, terase, restaurante sau cafenele). „Dincolo de investitiile in cercetare, a inceput deja sa se investeasca in comunicarea marcii Neumarkt. Recent a fost lansata o campanie de panotaj cu acoperire nationala, care vine in continurea unor campanii locale, si vom continua sa investim in promovarea marcii Neumarkt", a declarat Claudiu Lazar, senior brand manager al Neumarkt.
Potrivit lui Ciprian Botea, seful sectiei de fabricatie al fabricii din Targu-Mures, unitate cu o capacitate actuala de productie de circa 1,3 mil. hectolitri, reteta brandului Neumarkt nu va fi schimbata in urma investitiilor realizate de Heineken in acest brand.
Heineken Romania, producatorul brandurilor Golden Brau, Heineken, Silva si Ciuc, detine in prezent cinci fabrici de bere (Craiova, Constanta, Hateg, Miercurea-Ciuc si Targu-Mures) cu peste 1.300 de angajati si o cota de piata de 29%. Principalii sai competitori pe plan local sunt filialele multinationalelor din industria berii - InBev Romania (AB InBev), United Romanian Breweries Bereprod (Carlsberg) si Ursus Breweries (SABMiller) -, dar si producatorii independenti European Food si Romaqua.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO