Pandemia şi-a lăsat semnificativ amprenta asupra hotelului Cişmigiu din Bucureşti, care anul trecut a fost nevoit să disponbilizeze circa 15-20% din personal. Totodată, gradul mediu de ocupare a fost mai mic cu peste 80% faţă de anul 2019, având un grad mediu de ocupare de 17,5%.
„Scade cererea şi industria este în criză, este lipsă de oaspeţi, din păcate a trebuit să ne reorganizăm. Am disponibilizat circa 15-20% din personal. Am restrâns capacitatea de cazare şi am funcţionat cu 50%, restul a rămas în conservare“, spune pentru ZF Georgeta Grecu, directorul hotelului Cişmigiu. Cu toate acestea, Georgeta Grecu precizează faptul că cererea a început să crească, iar dacă trendul se va menţine astfel vor fi nevoiţi să mai angajeze oameni. Directorul hotelului este de părere că reorientarea către piaţa internă, cât şi evenimentele Euro 2020 vor aduce mai mulţi turişti în Capitală, ceea ce va însemna o cerere mai mare pentru hotelurile din Bucureşti.
În 2019, ultimul an pentru care există date publice, compania Hercesa Cişmigiu, cea care administrează hotelul din centrul Capitalei, a avut venituri de 11 milioane lei, conform datelor Ministerului de Finanţe şi a raportat o pierdere de 1 milion lei.