Companii

Iaurturile majoreaza businessul Danone la 84 mil. euro

Iaurturile majoreaza businessul Danone la 84 mil. euro

Jacques Ponty, director general Danone Romania : Laptele proaspat nu este un produs foarte puternic in gama noastra de produse, ci unul complementar, de aceea am coborat pretul laptelui proaspat pentru a ne adapta pietei locale si pentru a il face mai disponibil consumatorilor. Obiectivul nostru principal ramane insa cresterea consumului de produse fermentate si iaurturi.

10.05.2007, 18:13 42

Danone Romania, cel mai mare producator de iaurturi de pe piata locala, a inregistrat anul trecut o crestere a rezultatelor financiare de 20%, sub estimarile initiale ale companiei, care vizau o mentinere a ritmului de crestere de 45% inregistrat in anul precedent.
Astfel, potrivit ritmului de crestere anuntat de reprezentantii companiei, Danone a realizat anul trecut o cifra de afaceri de peste 84 de milioane de euro.
"Piata de lactate creste in medie anual cu peste 12-15%, iar noi am crescut anul trecut peste ritmul pietei, inregistrand vanzari in crestere cu aproximativ 20-25%", a declarat Jacques Ponty, directorul general al Danone Romania.
Ritmul de crestere raportat de Danone la nivel de cifra de afaceri este totusi superior dinamicii inregistrate de liderul pietei de lactate, Friesland Romania, care a inregistrat anul trecut o crestere de 15% a businessului pe piata locala. Cel mai mare avans al vanzarilor in 2006 a fost raportat insa de producatorul Albalact din Alba-Iulia, al carui business aproape s-a dublat, pana la 29 de milioane de euro.
"Exista in piata o puternica crestere a puterii de cumparare a oamenilor, de asemenea piata lactatelor este una inovativa, unde in fiecare an se lanseaza produse si categorii noi", a spus Ponty. In 2006, produsele lactate au inregistrat cresteri de peste 60% pe categoriile lapte si deserturi pe baza de lapte in vanzarile de bunuri de larg consum din retail, potrivit unui studiu al companiei de cercetare a pietei MEMRB Retail Tracking Services.
Potrivit lui Ponty, consumul de iaurturi a crescut in Romania la 6 kilograme pe cap de locuitor, cu un kilogram mai mult fata de 2005. Reprezentantul Danone a adaugat ca un alt motiv al cresterii pietei produselor lactate este scaderea ponderii detinuta de piata gri in total consum si cresterea produselor vandute prin intermediul magazinelor specializate. "In industria alimentara, piata gri reprezinta in acest moment aproximativ 30-40% din total consum, probabil mai mult, valoare care se mentine si in industria laptelui. Nu este vorba insa numai de piata gri, ci si de producatorii din mediul rural care nu ajuta la cresterea economiei, ci doar adauga taxe la alimente", a explicat el.
Directorul general Danone este de parere insa ca acest aspect se va schimba in urmatorii ani, cand odata cu schimbarea modului de consum si cu maturizarea economiei va disparea si piata neagra. "Schimbarea modalitatii de consum este benefica economiei", a spus Ponty.
Danone Romania are un ritm mediu anual de crestere a productiei de 20%, iar din 1997 si-a crescut numarul de angajati de la 21 de persoane, la 670 de persoane in prezent. Producatorul a inceput anul trecut si productia de lapte proaspat, categorie care, potrivit MEMRB, detinea 36% din piata lactatelor, valoare similara celei a iaurturilor.
"Laptele proaspat nu este un produs foarte puternic in gama noastra de produse, ci unul complementar, de aceea am coborat pretul laptelui proaspat pentru a ne adapta pietei locale si pentru a il face mai disponibil consumatorilor. Obiectivul nostru principal ramane insa cresterea consumului de produse fermentate si iaurturi", a spus Ponty.
Compania Danone Romania, filiala grupului francez cu acelasi nume, este prezenta pe piata locala din 1996 si detine o cota de piata valorica de peste 50% din segmentul produselor lactate proaspete, acesta incluzand mai multe sortimente de iaurt si smantana, potrivit informatiilor companiei.
Grupul Danone, unul dintre liderii mondiali din industria lactatelor, prezent in 120 de tari, a inregistrat anul trecut vanzari in valoare de 14 miliarde de euro.
Piata produselor lactate s-a ridicat anul trecut la circa 800 mil. euro, principalii jucatori fiind Friesland, Danone, LaDorna, Hochland, Albalact si Covalact. Anul acesta, vanzarile de lactate ar putea depasi 1 mld. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO