♦ Totuşi, consumul de astfel de bunuri în România se apropie de nivelul din alte ţări mai dezvoltate precum Cehia sau Croaţia, arată datele companiei de cercetare de piaţă Euromonitor ♦ De altfel, piaţa locală de cosmetice şi de îngrijire a scăzut în 2020 cu doar 2% faţă de anul de dinaintea pandemiei, comparativ cu 4,4% în Croaţia.
Piaţa locală de cosmetice şi produse de îngrijire a ajuns anul trecut, primul marcat de pandemia de COVID-19, la o valoare de 1,56 mld. euro, cu 2% mai puţin ca în 2019, arată datele oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor. Acesta a fost unul dintre cele mai mici declinuri înregistrate în Europa Centrală şi de Est, alături de cel înregistrat de Bulgaria, de 1,5%.
Evoluţia din primul an al crizei sanitare vine după ce piaţa locală era lider în ceea ce priveşte ritmul de creştere înainte de pandemie, cu un avans de 7,8% în 2019 versus 2018. Jucătorii din domeniu vorbeau despre un galop justificat de faptul că România era mult în urma altor ţări din regiune, dar mai ales din Occident, în ceea ce priveşte consumul per capita de creme, produse de machiaj şi parfumuri.