Companii

Indienii au inceput sa reorganizeze Terapia Cluj ca sa intre in Europa

Indienii au inceput sa reorganizeze Terapia Cluj ca sa intre in Europa

Malvinder Singh, presedintel Ranbaxy (stanga) si Peter Burema, noul presedinte Terapia Ranbaxy

22.06.2006, 19:26 100

Grupul indian Ranbaxy a inceput procesul de reorganizare a producatorului de medicamente Terapia Cluj pe care l-a achizitionat in primavara in urma unei tranzactii de 324 de milioane de dolari (aproximativ 270 mil. euro) si a stabilit tintele pe care trebuie sa le indeplineasca noii manageri pana la sfarsitul anului: o cota de piata de 6,2% si vanzari de peste 100 de milioane de dolari (circa 81 milioane de euro).
Departamentul comercial al companiei a fost restructurat, acesta fiind acum impartit in sapte business-unit-uri, conduse de cate un manager. Intregul departament va fi insa coordonat de Dragos Damian, fost director comercial in cadrul Terapia.
Pentru atingerea obiectivelor propuse compania isi va spori forta de vanzari de la 250 de persoane la 350 de persoane si isi va creste proportional portofoliul de produse.
Ranbaxy activeaza pe piata din Romania inca de acum sase ani. "Am considerat piata locala ca fiind foarte provocatoare pentru noi, iar treptat oportunitatile Ranbaxy au crescut aici", a spus Peter Burema, noul presedinte Terapia Ranbaxy si presedinte Ranbaxy Europa, CSI, Africa si America Latina. El a adaugat ca din punct de vedere strategic Romania este foarte bine pozitionata in Europa, iar aderarea acesteia la Uniunea Europeana anul viitor a fost unul dintre considerentele care au stat la baza deciziei Ranbaxy de a achizitiona un jucator din Romania.
"Am analizat mai multe companii din Romania, insa am considerat ca Terapia este cea mai potrivita. In ceea ce priveste Terapia, acesta este un actor puternic care si-a dovedit capacitatea de a vinde branduri", spune Peter Burema.
Acesta a precizat ca nu s-a renuntat la brandul Terapia, insa noul nume sub care compania va opera va fi Terapia-Ranbaxy. "Terapia este un brand foarte puternic, care a crescut treptat si care reflecta incredere", a afirmat Peter Burema. "In prezent, cota noastra de piata combinata in termen de volum depaseste 10%, ceea ce inseamna ca mai mult de una din zece cutii de medicamente vandute in Romania sunt produse de catre Terapia-Ranbaxy", a mai spus Burema.
In 2006, din punct de vedere al vanzarilor Romania va fi a treia piata pentru companie, aceasta contribuind cu 7-8% din vanzarile realizate la scara globala.
"Ne-am propus sa facem din Romania un punct strategic pentru Europa, un hub pentru operatiunile Ranbaxy in Europa", a precizat Malvinder Singh, presedinte si managing director Ranbaxy.
In ceea ce priveste capacitatile de productiei ale Terapiei, Peter Burema a precizat ca acestea vor fi valorificate, urmand sa se produca aici o parte din brandurile Ranbaxy.
Portofoliul Terapia numara peste 150 de produse, iar dintre acestea aproximativ 25 sunt exportate. "Ne evaluam continuu portofoliul", a precizat Dragos Damian, director comercial Terapia-Ranbaxy.
Producatorul a fost infiintat in 1921, iar la nivelul anului trecut a inregistrat vanzari de aproximativ 80 de milioane de dolari.
In prezent, conform datelor furnizate de compania de cercetare Cegedim, Terapia ocupa locul 8 in topul celor mai importanti jucatori de pe piata de profil locala.
Liderul acesteia este compania britanica GlaxoSmithKline, care detinea la finele anului trecut o cota de 8,7% din piata.
Ranbaxy este cel mai mare producator de generice si ingredienti activi din India si unul din cei mai importanti producatori de generice din lume, cu vanzari globale de 1,17 miliarde de dolari anul trecut. Ranbaxy este prezenta pe 125 de piete si detine capacitati de productie in 8 tari inclusiv Romania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO