Companii

INSP: Hotelurile trebuie să respecte măsurile de bază pentru protejarea de COVID-19

INSP: Hotelurile trebuie să respecte măsurile de bază...

Autor: Dorin Oancea

09.05.2020, 15:34 615

Fiecare membru al personalului trebuie să respecte cu stricteţe măsurile de bază pentru protejarea împotriva COVID-19, cum ar fi igienă mâinilor, distanţarea fizică, evitarea atingerii ochilor, nasului şi a gurii, respectarea igienei respiratorii, arată INSP, în draftul de recomandări. 

Echipa de management ar trebui să dezvolte un plan de acţiune adaptat situaţiei şi să-l pună în aplicare în conformitate cu recomandările autorităţilor locale şi naţionale de sănătate publică, având că scop prevenirea cazurilor, gestionarea eficientă a cazurilor, şi atenuarea impactului în rândul clienţilor şi al personalului.

Planul de acţiune poate fi evaluat zilnic sau ori de câte ori este nevoie şi acesta poate cuprinde/se poate referi, la următoarele : a) Optimizarea comunicării între conducere şi personal, pentru a pre-defini o politică de informare a oaspeţilor, dar şi pentru a furniza şi obţine rapid informaţii cu privire la incidentele care pot apărea în unitatea de cazare şi pentru a cunoaşte starea situaţiei în orice moment. b) Optimizarea comunicării între conducere şi client, prin postere informative pentru a creşte impactul mesajelor cheie în rândul oaspeţilor, inclusiv 9 promovarea igienei mâinilor (spălarea pe mâini timp de cel puţîn 20 de secunde, pe toate părţile mâinii), şi igienă respiratorie.

De asemenea personalul de la recepţie trebuie să fie suficient de bine informat cu privire la COVID-19, astfel încât să îşi poată îndeplini sarcinile în condiţii de siguranţă şi să poată preveni o posibilă transmitere a COVID-19 în cadrul unităţii.

Acesta trebuie să fie în măsură informeze oaspeţii cu privire la politică unităţii în materie de măsuri preventive adoptate sau alte servicii ce pot fi solicitate de oaspeţi (de exemplu, servicii medicale şi farmaceutice disponibile în zonă sau în unitate).

În plus, acesta ar trebui să sfătuiască oaspeţii cu simptome respiratorii să stea în camerele lor până când vor fi consultaţi de către un medic - conducerea se va ocupă imediat de această - şi să poată oferi recomandări de igienă de bază, dacă este nevoie. Personalul de la recepţie, trebuie să asigure accesul la informaţii oficiale, actualizate, cu privire la călătoriile către şi dinspre ţările sau zonele cu transmitere (COVID-19). c) Se va stabili de către echipa de management politică de ocupare a camerelor, privind persoanele însoţitoare, în situaţia în care există un caz suspectat de COVID-19.

Pentru astfel de cazuri, în cadrul recepţiei, trebuie să fie disponibile imediat numerele de telefon ale direcţiei de sănătate publică judeţene/a municipiului Bucureşti , pentru a putea fi utilizate ori de câte ori există posibilitatea că un oaspete să fie bolnav.

În cadrul recepţiei trebuie să existe o trusă medicală care să conţină: - Dezinfectant/şerveţele cu efect antibacterian pentru curăţarea suprafeţelor (şerveţele). - Măşti pentru faţă/ochi (separate sau combinate, scut facial, ochelari de protecţie). Trebuie menţionat că măştile faciale de unică folosinţă pot fi utilizate o singură dată (consultaţi Recomandările privind utilizarea măştii). - Mănuşi (de unică folosinţă) - Şorţ de protecţie (de unică folosinţă) - Halat medical lung, cu mâneci lungi - Sac de unică folosinţă pentru deşeuri (pericol biologic) e) Se vor promova măsurile de distanţare socială, curăţarea mâinilor şi igienă respiratorie.

Principalele măsuri de prevenire a transmiterii de COVID-19 sunt distanţarea socială, şi efectuarea frecventă a igienei mâinilor şi respectarea igienei respiratorii. Aceste măsuri ar trebui reamintite oaspeţilor, că o formă de ospitalitate, deşi probabil aceştia sunt deja familiarizaţi cu ele.

Distanţarea socială presupune abţinerea de la îmbrăţişare, pupat sau strângerea mâinilor în cadrul interacţiunilor cu oaspeţii, dar şi cu personalul. Această presupune menţinerea unei distanţe de cel puţin 1 m şi evitarea oricărei persoane care tuşeşte sau strănută.

Se recomandă monitorizarea oaspeţilor din unitate, care pot fi bolnavi, dar cu respectarea reglementărilor privind protecţia datelor cu caracter personal şi a dreptului la viaţa privată şi confidenţialitate. Personalul de la recepţie ar trebui să înregistreze toate incidentele relevante pe care le constată, cum ar fi cererile pentru consultaţii medicale. Aceste informaţii vor ajută oaspeţii, prin: recomandări adecvate, facilitarea depistării din timp şi gestionarea rapidă a cazurilor suspectate, împreună cu autorităţile sanitare locale.

Personalul de la recepţie trebuie să aibă o abordare discretă în privinţa acestor informaţii, şi ar trebui să asigure faptul că doar conducerea şi serviciile medicale vor evalua situaţia şi vor lua deciziile corespunzătoare.

Nu vor funcţiona într-o primă etapă restaurantele; barurile; cafenelele şi cofetariile din incinta hotelului. Servirea mesei se va face în regim room service. Este preferabil să se folosească tacamuri şi veselă de unică folosinţă.

Locurile de joacă special destinate copiilor vor fi închise

Locurile special amenajate pentru fitness, saune; piscină interioară; etc, din incinta hotelurilor, în această prima etapă, rămân închise.

Spălarea şi dezinfecţia suprafeţelor din camere şi spaţii comune, se va face mai frecvent decât deobicei, cu soluţii speciale biocide, avizate de către MS în scopul acesta.

Folosirea lifturilor va fi făcută doar dacă este strict necesar şi numai de către cel mult două persoane o dată, care vor purta maşti de protecţie în tot timpul folosirii liftului. Este recomandabil că cele două persoane să fie din aceeaşi familie.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO