Companii

Interviu. Giampaolo Manzonetto, Lactalis România: Mergem mai departe cu investiţiile, deşi consumul scade şi premise pentru un an mai bun nu prea există în 2022

Interviu. Giampaolo Manzonetto, Lactalis România: Mergem mai departe cu investiţiile, deşi consumul scade şi premise pentru un an mai bun nu prea există în 2022

Giampaolo Manzonetto, CEO Grup Lactalis România: Nu ne-am oprit planurile de investiţii. Chiar dacă au existat întârzieri din partea furnizorilor, mai ales pe partea tehnică din cauza lipsei componentelor, am finalizat tot ce am avut în plan în 2021. Şi anul acesta ne urmăm toate planurile de investiţii şi vom depăşi cuantumul alocat în 2021.

Autor: Mădălina Panaete

03.10.2022, 21:15 94

♦ Grupul francez Lactalis este lider pe piaţa locală de lactate, deţinând companiile Albalact, Covalact şi Dorna Lactate ♦ Grupul mai deţine patru fabrici de lactate în România, după ce în 2020 a renunţat la două unităţi de producţie unde se realiza brandul LaDorna.

Consumatorul este mai sărac anul acesta, oamenii nu reu­şesc să facă economii, iar acesta nu este semn bun pentru perioada următoa­re, cea de iarnă, atunci când facturile la energie vor fi mai mari, iar în consecinţă puterea de cumparare va scădea şi mai mult, consideră Giampaolo Manzonetto, CEO al grupului Lactalis România, care include companiile din industria lactatelor Albalact, Covalact, Dorna Lactate, dar şi producătorul de sucuri Parmalat.

„În ceea ce priveşte piaţa lactatelor, consumatorul nu s-a orientat neapărat că­tre produse mai ieftine şi nici nu a renunţat la brandurile sau la produsele preferate, aşa cum s-a întâmplat în crizele precedente. În schimb, consumatorul a cumpărat mai puţin şi de aici vedem o scădere de consum în toate categoriile de lactate“, spune ma­nagerul, care conduce cel mai mare jucător de pe piaţa lactatelor.

Grupul francez Lactalis este lider pe piaţa locală de lactate, deţinând companiile Albalact, Covalact şi Dorna Lactate. Aces­te trei companii au avut împreună afaceri de peste 1,2 miliarde de lei în 2021, cel mai mare business fiind Albalact, care în 2021 a raportat o cifră de afaceri de 848 mil. lei, fiind cel mai bun an ca business din istoria companiei.

Giampaolo Manzonetto adaugă că mai mult au avut de suferit categoriile premi­um, ca urmare a preţului mai mare, şi dă exemplul categoriilor de unt, smântână şi brânzeturi, unde atât brandurile cât şi mărcile private scad ca urmare a diminuării consumului. Însă, managerul a observat că preocuparea consumatorului pentru o alimentaţie sănătoasă, tendinţă care a început să se manifeste în urma cu câţiva ani buni, se menţine în continuare.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - marţi, 13:15
Azi:
Diferență:
Ieri:
Azi:
Diferență:
Ieri:
Azi:
Diferență:
Ieri:
Azi:
Diferență:
Ieri: