Companii
Investitie de 2,5 mil. euro: Manda si Bara duc Frigotehnica pe trei piete din regiune
Secțiune susținută de
Grupul Frigotehnica, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata de echipamente frigorifice, va investi pana la sfarsitul anului circa 2,5 mil. euro in expansiunea activitatii la nivel regional pe pietele din statele vecine - Bulgaria, Ucraina si Serbia.
De la inceputul anului, compania a investit circa 1 mil. euro in sediul deschis in Bulgaria, unde are 11 angajati care ofera clientilor in special servicii de mentenanta.
"Am infiintat Frigotehnica Bulgaria ca urmare a expansiunii activitatii unora dintre cei mai mari clienti internationali ai nostri prezenti deja pe piata de retail din Romania, printre care Kaufland sau Billa. Potrivit estimarilor initiale, filiala din Bulgaria va ajunge pana la final de an la o cifra de afaceri de aproximativ 4 milioane de euro", spune Nicolae Bara, directorul general al Frigotehnica.
Printre clientii Frigotehnica se numara Metro, Billa, Penny Market, Selgros, Kaufland, Plus, Carrefour, Cora, Inbev, Ursus, Cris Tim, Pizza Hut, KFC.
Pentru cele doua filiale din Ucraina si Serbia, compania si-a bugetat o investitie de circa 1,5 mil. euro. Frigotehnica a investit pana in prezent circa 700.000 de euro in dezvoltarea de noi servicii si extinderea retelei de centre zonale.
Acestea au fost si primele investitii anuntate de companie dupa ce, la sfarsitul anului trecut, a fost preluata de fondul de investitii Balkan Accession Fund (BAF), coordonat de Horia Manda, in urma unei tranzactii de 25 mil. euro.
Printre proiectele care au fost demarate de la inceputul anului se numara dezvoltarea de noi servicii, extinderea retelei de centre zonale si dezvoltarea diviziei de HVAC (Heating Ventilation Air Conditioning), care presupune specializarea in livrare, montaj si service pentru echipamentele de ventilatie si aer conditionat.
BAF controleaza 75% din Frigoholding, care are o participatie de 99,8% la Frigotehnica, in timp ce omul de afaceri Nicolae Bara are o participatie de 25% in cadrul companiei.
Cu o cota de piata de 75% din segmentul serviciilor de refrigerare comerciala si 20% din sectorul industrial, Frigotehnica este specializata in realizarea de instalatii frigotehnice industriale si comerciale, instalatii de aer conditionat, dotare cu mobilier frigorific si non-frigorific, instalatii electrice de control si automatizare.
Potrivit ultimelor date disponibile, Frigotehnica isi bugetase pentru 2008 afaceri de 45-46 mil. euro, in timp ce in 2007 compania a raportat un rulaj de 38 mil. euro. Din grupul Frigotehnica fac parte: Eco Clima Industrial, Frigosystem, Tehnoelectric si Frigo Leasing.
*MedLife susține informarea și educarea ca sursă principală de dezvoltare a unui business sănătos. De aceea, recomandăm informarea continuă cu ajutorul articolelor din secțiunea Companii!
-
ZF Power Summit 2019. Efectele OUG 114: Prin plafonarea gazului şi a energiei câştigă cei care nu investesc şi cei care revând, nu producătorii. Ne pierdem rolul regiona. Marile companii din energie, fie private, fie de stat, critică la unison OUG 114
-
Două firme din România, în topul „starurilor“ din regiune cu o evaluare de peste 1 miliard de dolari
-
Antreprenori locali. Producătorul pufuleţilor Gusto, afaceri de 26 mil. euro în 2018, 50% din vânzări merg la export. „Ne-am întâlnit cu noi parteneri de retail de pe trei continente.“
-
Care sunt brandurile care dotează casele românilor cu electrocasnice: În lupta pentru banii cheltuiţi pe electrocasnicele mari îşi face loc şi un brand românesc
-
Finanţe personale. Investitorii tranzacţionează de patru ori mai mult Banca Transilvania decât BRD
-
Cum arată piaţa muncii: numărul de contracte de muncă este mai mare cu 480.000 faţă de acum cinci ani
-
Cezar Boţel, BNR: Este imposibil ca politica monetară să menţină stabile, dincolo de orizonturi foarte scurte, atât rata dobânzii, cât şi cursul de schimb
-
Show Vodafone cu tehnologia 5G în Bucureşti: o hologramă, live în concert
-
Integratorul Global Technical Group vrea afaceri de 42 mil. euro în 2019, plus 30%, şi să recruteze 100 de persoane
-
INTERVIU. Mihail-Cătălin Ştefan, directorul ROMEPS: În 2013-2014 erau 2.400 de angajaţi în producţia de polistiren expandat. Acum mai sunt 800