Companii

Ioana Benga, Jidvei: Până când vinul românesc nu va intra în memoria colectivă, este greu pentru producători să performeze pe piaţa europeană şi internaţională

Ioana Benga, director de export la Jidvei: O iniţiativă de coagulare a vocilor din industrie într-un demers comun ar fi, poate, cel mai important pas pe care ar trebui să îl facem pentru a pune România pe harta viticolă a lumii

Ioana Benga, director de export la Jidvei: O iniţiativă de coagulare a vocilor din industrie într-un demers comun ar fi, poate, cel mai important pas pe care ar trebui să îl facem pentru a pune România pe harta viticolă a lumii

Autor: Alina-Elena Vasiliu

13.12.2022, 17:20 139

♦ Principala provocare în promovarea vinului românesc la export o reprezintă coerenţa mesajului transmis din perspectiva unui produs cu specificitate naţională, dar şi continuitatea.

Anul 2022 a adus rezultate bune pe piaţa locală a vinului, spun repre­zentanţii producătorului Jidvei.

„Clima din Podgoria Târnave, modalitatea de lucru şi inovaţia teh­nologică ne oferă posibilitatea de a avea, an de an, producţii constante în ceea ce priveşte calitatea şi cantitatea strugurilor. Producţia anului 2022 a fost una foarte bună. Media la hectar s-a situat în jurul a 10 tone de stru­guri, ceea ce înseamnă o cantitate totală de aproximativ 21.000 de tone şi peste 18 milioane de litri de vin“, spune Ioana Benga, director de export la Jidvei.

Ea adaugă însă că, deşi România este unul dintre principalii produ­că­tori de vin din Europa, nu este per­cepută ca atare.

„Până când vinul românesc nu va intra în memoria colectivă, lucru realizabil în ani de zile şi prin in­termediul unor demersuri foarte consistente, este greu pentru produ­cători să performeze pe piaţa euro­peană şi internaţională.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO