Companii

Iulia Roşian, director consumer healthcare Sanofi: În momentul în care construieşti un brand de medicamente fără reţetă îl ai pentru totdeauna

Iulia Roşian: Sunt unele categorii de OTC unde influenţa medicului şi a farmacistului este foarte importantă, iar altele în care dacă educi cum trebuie consumatorul, atunci el poate să ia decizii în cunoştinţă de cauză fără ca obligatoriu să aibă nevoie de sfatul medicului.

Iulia Roşian: Sunt unele categorii de OTC unde influenţa medicului şi a farmacistului este foarte importantă, iar altele în care dacă educi cum trebuie consumatorul, atunci el poate să ia decizii în cunoştinţă de cauză fără ca obligatoriu să aibă nevoie de sfatul medicului.

Autor: Ioana David

03.02.2015, 07:10 1100

Iulia Roşian, director consumer healthcare Sanofi România, spune că piaţa de medicamente care se eliberează fără pres­cripţie medicală a avut o creştere de peste 10% anul trecut, dar că ritmul mediu anual de creş­tere va coborî la 4-5%, în condiţiile în care nu sunt estimate creşteri majore ale veniturilor populaţiei.

Medicamentele pe care farmaciile le eliberează fără prescripţie medicală, aşa numitele OTC-uri (over the counter), au fost cel mai dinamic segment al pieţei farmaceutice, având creşteri peste cele înregistrate de produsele care necesită reţetă. OTC-urile nu au preţul regle­mentat, astfel că fiecare companie poate avea propria politică, ceea ce a dus la aglomerarea pieţei în ultimii ani. „În 2014, piaţa de OTC-uri, potrivit IMS (firmă de cercetare de piaţă - n.red.), a avut o creştere de două cifre, în jurul valorii de 10%, cu o staţionare în volume. Creşterea nu a mai fost aşa accelerată în ultimii doi-trei ani. (…) Piaţa de medicamente fără prescripţie este influenţată de veniturile populaţiei, de nivelul de informare pe care consumatorii îl au, în strânsă corelaţie cu nivelul de investiţie pe care producători de medicamente o fac pentru promovare“, a spus Iulia Roşian. Da­tele citate sunt la nivelul preţului de consumator (care include adaosurile de distribuţie şi farmacie).

Iulia Roşian, de profesie medic, a venit la conducerea diviziei de con­sumer healthcare a Sanofi în urmă cu aproape patru ani, iar în prezent este responsabilă de un portofoliu de 25 de branduri cu vânzări anul trecut de 57 mil. euro (253 mil. lei la preţ de consumator), Sanofi fiind liderul acestei pieţe, potrivit datelor citate de com­panie. Cele mai vândute OTC-uri din portofoliul Sanofi sunt Anti­nevralgic, No Spa, Essentiale şi Ibalgin. Antinevralgic se află pe locul patru în topul celor mai vân­dute OTC-uri din piaţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO