Companii

J''Info Tours castiga din turismul de afaceri

04.11.2005, 14:22 15

J''Info Tours, unul din principalii tour-operatori de pe piata romaneasca, estimeaza ca anul acesta va obtine o cifra de afaceri de aproximativ 15 milioane de euro, in crestere cu 25% fata de 2004.

Din aceasta suma, 6 milioane de euro vor reprezenta incasari din ticketing, alte 7,5 milioane de euro urmand sa provina din vanzarile de pachete turistice in Romania si strainatate.

"In cadrul activitatii de ticketing, cel mai dinamic segment a fost cel pentru afaceri care a adus pana in prezent venituri de peste 2,2 milioane de euro. Pe aceasta piata exista un potential foarte mare, deoarece se trece de la activitatea de comisionare simpla la pachete mai complexe ce includ toate etapele unei calatorii de afaceri", a declarat pentru ZF Transilvania Cristina Irimia, directorul de marketing al J''Info Tours.

Dezvoltarea acestui segment al pietei a determinat conducerea companiei sa dezvolte un depar-tament de Corporate / Business Travel, printre clientii agentiei numarandu-se PricewaterhouseCoopers, KPMG, Delloitte & Touche, Pfizer, GlaxoSmithKline sau Michelin.

O alta parte a veniturilor vor proveni din activitatea hoteliera. Tour-operatorul s-a lansat pe piata hoteliera in 2003 cand a deschis un aparthotel (apartamente inchiriate in regim hotelier) in Bucuresti. In plus, anul trecut J''Info Tours a investit 700.000 de euro intr-un centru de conferinte pe malul lacului Snagov.

"In momentul de fata aceasta noua divizie aduce venituri de aproximativ 1,5 milioane de euro, iar pe viitor intentionam sa ne dezvoltam pe acest segment", a mai spus Irimia.

Alti jucatori importanti pe piata romaneasca de turism, care si-au anuntat intentia de a investi pe piata hoteliera sunt Marshal, Atlantic Tours si RR Turism.

Reprezentantii J''Info Tours spun ca agentia a operat in vara aceasta peste 35 de curse charter saptamanale pe destinatiile Mallorca, Barcelona sau Antalya, iar pentru Revelionul 2005 J''Info Tours are programate curse inspre Egipt si Malta, dar si inspre destinatii exotice precum Singapore, Cuba, Thailanda, Kenya sau Republica dominicana.

"Vara aceasta traficul turistic spre Spania a fost cel mai bine vandut produs. Am observat, de asemenea, in urma unor studii de piata, ca turistii din zona Transilvania sunt mai interesati de circuitele culturale decat de sejururi", a mai declarat Irimia.

Pentru iarna 2005 agentia mai are programate vacante la ski in Romania, Austria, Slovacia sau Slovenia.

Planurile companiei pana la sfarsitul acestui an includ si deschiderea unei noi agentii, insa conducerea companiei nu a dorit sa ofere mai multe detalii.

"Suntem doar in etapa de analiza a pietei. Este chiar posibil sa nu reusim deschiderea noii agentii anul acesta, deoarece acum ne ocupam de lansarea ofertelor pentru vacanta de iarna", a precizat directorul de marketing J''Info Tours.

In prezent, tour-operatorul roman are deschise trei birouri in Bucuresti si trei filiale in tara, la Brasov, Constanta, Cluj-Napoca si Timisoara. anca.rif@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO