Companii

Jidvei, la final cu o investitie de 11 mil. euro in reabilitarea a 680 ha de vie

13.06.2008, 19:17 51

Producatorul de vinuri Jidvei a inregistrat cresteri ale vanzarilor de peste 50% pe brandurile Tezaur (gama superpremium) si Castel (gama Rezerve) in primele patru luni ale acestui an comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
"Desi branduri precum Dry Muscat Fata in Iarba, Riesling si Sauvignon Blanc si-au continuat tendinta ascendenta in privinta vanzarilor, inregistrand in perioada ianuarie-aprilie a acestui an o crestere de 30%, o evolutie superioara au avut-o brandurile Tezaur si Castel", a spus Cristian Fuga, directorul de marketing al Jidvei.
In primele patru luni ale acestui an, vanzarile Jidvei au atins 9,4 mil. euro, in crestere cu 34,8% comparativ cu nivelul de
7 mil. euro raportat in perioada similara a anului trecut.
Producatorul a finalizat anul 2007 cu o cifra de afaceri de 83 mil. lei (24,9 mil. euro), in crestere cu 12% comparativ cu nivelul de 74,2 mil. lei (21,1 mil. euro) din 2006. In 2007 profitul net al Jidvei a atins 8 mil. lei (2,4 mil. euro), comparativ cu 14,8 mil. lei (4,2 mil. euro) in 2006. Pentru acest an targetul a fost stabilit la 110 mil. lei (circa 30 mil. euro).
In prezent aproximativ 60% din vanzarile Jidvei se deruleaza prin HoReCa (hoteluri si restaurante), insa se urmareste cresterea acestui procent la 70% pana la sfarsitul anului.
"Jidvei urmeaza sa lanseze pe piata vinurile rosii la sfarsitul acestui an. Desi lansarea fusese anuntata initial pentru luna mai a acestui an, ea a fost amanata pentru a obtine un stoc mai consistent in vederea distribuirii la nivel national", a continuat Fuga.
In 2007, Jidvei a invesit 1,5 mil. euro in modernizarea Cramei Craciunel si achizitia de masini agricole, dar a fost inceput si un program de reconversie a plantatiilor de vita-de-vie, investitiile in acest proiect atingand 5 mil. euro.
"In acest an avem in vedere finalizarea reabilitarii suprafetelor de vita-de-vie inceputa in 2006, reprezentand 680 de hectare de vita-de-vie, valoarea investitiilor la finalizare depasind 11 milioane de euro", a mai spus Fuga. Printre investitiile Jidvei programate in 2008 se mai numara demararea unui proiect pentru o crama noua, evaluat la peste 5 mil. euro si inceperea reconversiei a 100 de hectare de vita-de-vie prin schimbarea structurii de soiuri, proiect estimat la 2 mil. euro. Jidvei este unul dintre principalii producatori din industria vinului care exploateaza circa 1.925 de hectare de vita-de-vie in Podgoria Tarnave.
Piata de vin este estimata la peste 450 de milioane de euro, iar cei mai importanti producatori sunt Murfatlar, Vincon, Cotnari, Jidvei, Halewood, Vinexport Focsani, Cramele Recas sau Agroindustriala Bucium.
Consumul anual de vin imbuteliat este de aproximativ 3 litri pe cap de locuitor, in timp ce in Franta este de 59 de litri pe cap de locuitor, iar in Spania de 47 de litri.
Anul 2007 a marcat concurenta deschisa dintre vinurile locale si cele de import, insa cu toate acestea, ascensiunea celor din urma nu a fost atat de puternica pe cat se estimase initial.
Anul trecut a adus insa si inchiderea magazinelor din Bucuresti a doi retaileri specializati: Depozitul de Vinuri si Vinlux.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO