Companii

LaDorna: 20% din productia anuala merge la export

LaDorna: 20% din productia anuala merge la export

Jean Valvis, presedintele grupului LaDorna: Cu cat ai mai multa materie prima, cu atat poti sa te adresezi mai mult pietelor externe cu o productie semnificativa. Cu o productie artizanala nu ai cum sa construiesti un brand.

27.02.2007, 19:08 32

Producatorul de lactate LaDorna, detinut de omul de afaceri Jean Valvis, spune ca va majora in acest an ponderea exporturilor de produse ecologice, care inregistreaza vanzari in crestere cu 200% anual.
"Vanzarile produselor conventionale din Europa cresc in medie cu 1,9% anual, in timp ce vanzarile produselor ecologice cresc cu 200% anual", a declarat Jean Valvis.
Presedintele grupului LaDorna spune ca in prezent circa 20% din productia anuala merge catre state europene, cele mai importante destinatii de export pentru produsele bio fiind Grecia, Statele Unite, Anglia, Germania si Spania.
"Piata alimentelor biologice este o piata in devenire si reprezinta un avantaj al Romaniei in lupta cu UE", a declarat Valvis.
Potrivit presedintelui LaDorna, in 2004, valoarea totala a pietei de produse ecologice la nivelul Europei a fost de 12 miliarde de euro, 24% din aceasta piata fiind detinuta de Germania, care in acel an a inregistrat vanzari de 4 miliarde de euro. In Marea Britanie, cererea de lactate bio a crescut cu 25% in ultimii zece ani, iar in Grecia cu 75%, mai spune Valvis.
LaDorna a inceput exporturile de produse bio in 2004, principala destinatie fiind Grecia. In 2005, valoarea vanzarilor de produse lactate pe piata elena a fost de 4,5 mil. euro, in jur de 8% din cifra de afaceri a grupului, iar pentru 2006 presedintele LaDorna estima rezultate similare cu cele din 2005, datorita lipsei materiei prime necesare pentru a majora productia. "Anul viitor vom investi in alte 150 de ecoferme. Cu cat ai mai multa materie prima, cu atat poti sa te adresezi mai mult pietelor externe cu o productie semnificativa. Cu o productie artizanala nu ai cum sa construiesti un brand", a adaugat Valvis.
Grupul LaDorna deruleaza de cativa ani un proiect ce urmareste constructia de ecoferme in parteneriat cu fermierii locali, compania investind peste 20 mil. euro in acest scop.
"Mai multa materie prima inseamna mai multe tipuri de produse, iar diversificarea produselor ne permite sa intram si in alte tari", a explicat Valvis.
Valvis considera ca Romania are un potential foarte mare de dezvoltare a segmentului de produse ecologice, deoarece detine cea mai mare suprafata de pasunat din Europa, de 4,85 milioane de hectare, urmata de Spania si Franta cu 3,3 mil. hectare si Italia cu 1,4 mil. hectare. Potrivit unor estimari anterioare ale presedintelui LaDorna, compania va exporta in acest an 6.000 de tone de produse lactate bio (cascaval, lapte, telemea sau feta), valoarea exporturilor urmand sa ajunga la 22 de milioane de euro.
"Castigul meu este in viitor. De la momentul zero, fermierul cu experienta in zootehnie este proprietarul terenului, iar noi venim cu toate serviciile de care fermierul are nevoie pentru construirea fermei", a spus presedintele companiei.
Grupul LaDorna cuprinde mai multe societati in sectorul agro-alimentar, Dorna Lactate, Dorna Branzeturi, LaDorna Cheese, LaDorna Agri, Dorna SA, Lactate Dobrogene si ICPPAM Balotesti si doua companii din sectorul serviciilor, Carpathian Systems si Narcisa Production. In 2005, grupul a raportat o cifra de afaceri de aproximativ 40 de milioane de euro, iar pentru anul trecut era estimata o crestere de peste 10% a cifrei de afaceri. Piata produselor lactate s-a ridicat anul trecut la peste 800 de milioane de euro, principalii jucatori fiind Friesland, Danone, LaDorna, Hochland, Albalact, Covalact.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO