Companii

Lantul KFC si-a bugetat afaceri de 45 mil. euro, in crestere cu 30% fata de anul anterior

01.08.2008, 19:17 194

Lantul de restaurante Kentucky Fried Chicken (KFC) si-a bugetat pentru acest an afaceri de 45,5 mil. euro, in crestere cu 30% fata de anul anterior cand a rulat 35 de milioane de euro, principalul factor de crestere fiind dezvoltarea businessului la nivel local.
"Am deschis de la inceputul anului sapte restaurante, ditre care doua in Bucuresti, in centrul Capitalei, in apropiere de Cercul Militar si in centrul comercial Baneasa Shopping City si alte cinci restaurante in provincie. Pana la sfarsitul anului vom mai deschide trei unitati, in Galati, Sibiu si Bucuresti", a declarat Gabriel Nenciu, marketing assistant al KFC Romania. Restaurantele deschise in afara Capitalei au acoperit orase ca Arad, Constanta, Craiova, Suceava si Targu Mures, ajungand astfel la un numar total de 30 de unitati la nivelul intregii tari. Cresterea per restaurant este asteptata, potrivit reprezentantului companiei, la aproximativ 20% fata de anul trecut.
Investitia intr-un restaurant KFC poate varia intre 190.000 de euro si 317.000 de euro in functie de pozitie, localizare si suprafata, ceea ce inseamna ca la o valoare medie de 250.000 de euro per unitate, bugetul alocat dezvoltarii s-a ridicat la 2,5 mil. euro.
"Rata de crestere a numarului de restaurante este mai mare, dar nu neaparat datorita centrelor comerciale in crestere. Este adevarat ca in ultimii doi ani acestea au fost cele mai bune oportunitati, dar pe viitor nu vom ramane legati de acest fenomen, intrucat nu suntem focusati numai pe acest gen de locatii", a explicat Nenciu.
Pentru a face fata concurentei venite pe o piata din ce in ce mai puternica, reteaua de restaurante a inceput un proces de renovare a restaurantelor pe care le detine, primul vizat fiind cel de pe bulevardul Magheru din Capitala, acesta fiind de altfel si primul restaurant deschis in Romania in urma cu 11 ani.
"Renovarea in intregime a acestui restaurant a insemnat o investitie de aproximativ 400.000 de euro, dar procesul va cuprinde in timp si celelalte restaurante mai vechi. Unele vor fi renovate radical, altele partial, astfel incat sa fie aduse la zi in ceea ce priveste designul si ambientul".
Compania a resimtit, ca majoritatea jucatorilor care activeaza in sectorul alimentar, o usoara incetinire a ritmului de vanzari odata cu majorarea costurilor zilnice ale consumatorilor.
"Este o diferenta, nu dramatica, dar o simtim si noi ca si ceilalti. Vom continua insa dezvoltarea retelei, intrand in orasele in care inca nu suntem prezenti si de unde avem cereri numeroase, vom aduce produse noi, incepand din septembrie si o sa facem extinderi ale celor existente", zice Nenciu.
KFC este adus in Romania in sistem de franciza de compania US Food Network, aflata in portofoliul grupului Altrom, controlat de omul de afaceri Gabriel Popoviciu.
Cei mai mari competitori pe piata de profil, estimata la 1,5-2 miliarde de euro, sunt retelele de restaurante McDonald's si Burger King. Pe segmentul preparatelor din cane de pui mai activeaza si compania Broaster Chicken, chiar daca cea mai mare cota de piata, de peste 90% este detinta de KFC.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO