• Leu / EUR4.9030
  • Leu / GBP5.5798
  • Leu / USD4.4936
Companii

Localnicele - proiect susţinut de #Localnicii, CEC Bank şi Mastercard. Oana Răducan, Editura Univers: Am încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 7,7 mil. lei, în creştere cu 60% faţă de 2020. Piaţa de carte a crescut în anul 2021 şi ne aşteptăm la o uşoară creştere şi în 2022

Localnicele - proiect susţinut de #Localnicii, CEC Bank şi Mastercard. Oana Răducan, Editura Univers: Am încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 7,7 mil. lei, în creştere cu 60% faţă de 2020. Piaţa de carte a crescut în anul 2021 şi ne aşteptăm la o uşoară creştere şi în 2022

Cele mai căutate sunt cărţile de ficţiune şi cărţile pentru copii. Mai mult, printre cele mai vândute cărţi se numără şi cele scrise de autori român.

Autor: Alexandra Matei

09.03.2022, 00:06 8990

Cea mai bună perioadă pentru Editura Univers a fost luna noiembrie de anul trecut, când s-au vândut peste 75.000 cărţi Nesupusele, produsul oferit în cadrul proiectului Localnicele, este unul dintre bestsellerurile editurii, cu aproximativ 10.000 de exemplare vândute.

Editura Univers a încheiat anul trecut cu afaceri de aproximativ 7,7 mil. lei, în creştere cu 60% faţă de 2020, susţine Oana Răducan, reprezentant al editurii. Aceasta a observat o tendinţă de creştere a pieţei de carte anul trecut şi se aşteaptă ca ea să continue şi în 2022.

„Editura Univers, una dintre cele mai prestigioase şi mai longevive edituri din România, are o istorie neîntreruptă de peste şaizeci de ani de activitate. În 1969, Editura pentru Literatură Universală, fondată în 1960, şi-a schimbat numele în Editura Univers, continuând să publice cele mai bune cărţi ale literaturii universale – titluri de ficţiune, dar şi lucrări de critică şi teorie literară. Anul 2021 s-a încheiat cu o cifră de afaceri de 7.700.000 lei, în creştere cu 60% faţă de 2020. Piaţa de carte a crescut în anul 2021 faţă de anul 2020 şi ne aşteptăm la o uşoară creştere şi în 2022. Cea mai bună perioadă pentru noi a fost luna noiembrie de anul trecut, când s-au vândut peste 75.000 cărţi“, a declarat Oana Răducan pentru ZF, în cadrul proiectului Localnicele, susţinut de #Localnicii, CEC Bank şi Mastercard.


Proiectul editorial „Localnicele“ este realizat de Ziarul Financiar în parteneriat cu Localnicii.ro şi susţinut de CEC Bank şi Mastercard. Te invităm să descoperi şi Cutia cu Localnice – o cutie făcută de femei pentru femei, cu o selecţie de produse ce provin exclusiv de la femei antreprenor.


În prezent, mai spune ea, cele mai căutate sunt cărţile de ficţiune şi cărţile pentru copii. Mai mult, printre cele mai vândute cărţi se numără şi cele scrise de autori români.

În portofoliul editurii se găsesc cărţi precum Călătoriile lui Erus, scrisă de Alec Blenche, sau seria Aventurile Emmei, scrisă de acelaşi autor, cărţile pentru copii ale Cristinei Andone (Şcoala banilor bine-crescuţi, Cartea Bunătăţii sau Poveşti din Ardeal) sau cărţile pentru copii ale Victoriei Pătraşcu (Scrisori din Laponia, O reţetă de curaj, Gaston Tomberon, Peripeţiile lui Covrigel).

Oana Răducan consideră că este binevenită orice iniţiativă de promovare a antreprenoriatului românesc şi de impunere a valorilor sale într-o piaţă în care, crede ea, oamenii au nevoie mai mult ca oricând de siguranţă, apartenenţă şi repere.

Astfel, prin prisma proiectului Localnicele, Editura Univers a oferit femeilor cartea Nesupusele, un proiect al Asociaţiei De Basm care propune o recuperare cultural-istorică a 100 de personalităţi feminine din România.

„Cartea e publicată în două volume şi cuprinde o sută de poveşti despre femei remarcabile din România, care au inovat ceva sau au militat pentru statutul femeii în ţară sau în lume, ori s-au distins prin curajul, tenacitatea şi însuşirile lor remarcabile în diverse domenii. Şi Nesupusele se poate număra printre bestsellerurile editurii, cu aproximativ 10.000 de exemplare vândute“, a detaliat ea.

Nu în ultimul rând, mai adaugă aceasta, cartea vorbeşte despre figuri feminine care au avut îndrăzneala să iasă din tiparele condiţiei feminine tipice, acceptată în vremea în care au trăit. În volumul al doilea, sunt surprinse şi poveşti ale unor femei contemporane, care s-au ilustrat în sport, ştiinţe, arte sau literatură.

Publicul căruia i se adresează cartea este format şi din copii, şi din adulţi, întrucât po­veştile de viaţă ale celor 100 de „nesupuse“ sunt scrise într-un stil prietenos, captivant, dar cuprind şi informaţie documentată şi verificată, precizează Oana Răducan.

Echipa care a contribuit la acest produs este o echipă numeroasă, formată din ilustratori, graficieni şi cele cinci autoare: Cristina Andone, Laura Grünberg, Iulia Iordan, Victoria Pătraşcu şi Adina Rosetti.

„Ne onorează faptul că Nesupusele a ajuns să fie oferit cadou în mijlocul altor produse. (...) Faptul că ajunge la şi mai multe femei, care le vor da copiilor lor să citească poveşti din care îşi pot lua inspiraţie, energie şi idealuri de viaţă, este important pentru noi“, a mai spus reprezentanta editurii.

Editura Univers are atât clienţi corporate, cât şi clienţi persoane fizice, însă vânzările către persoanele fizice reprezintă 60% din totalul vânzărilor.

Cărţile Editurii Univers se vând atât direct, prin intermediul site-ului, cât şi indirect, prin librăriile fizice şi librării on-line.

Anul acesta, susţine Oana Răducan, unul dintre planuri este creşterea numărului de cărţi pentru preadolescenţi, pe o arie de public distinctă de cea a cărţilor ilustrate pentru copiii de vârste mai mici.

Tot în 2022, Editura Univers are în plan investiţii totale de peste 1 mil. euro, potrivit acesteia.

„Vom creşte capacitatea editurii de a realiza cărţi hardcover printr-o investiţie de 600.000 euro. La aceasta se adaugă o investiţie de 500.000 euro în producţia unor cărţi noi.“

În acest moment, Editura Univers funcţionează cu opt angajaţi şi lucrează cu peste 50 de traducători şi colaboratori externi. În perioada următoare, susţine Oana Răducan, se doreşte angajarea a cel puţin două persoane, pe partea de marketing digital.

Antreprenoriatul, spune ea, este un domeniu în care e mult de lucru şi unde provocările sunt la ordinea zilei, dar este şi o muncă foarte recompensantă.

„Dincolo de succesul comercial, de socotelile care ies pe plus (sau pe minus, pentru anumite proiecte), ceea ce rămâne este satisfacţia lucrului bine făcut şi faptul că trimitem în lume ceva care contează. Cititorii mici de azi vor fi marii cititori de mâine“, a mai adăugat aceasta.

Proiectul editorial „Localnicele“ este realizat de ZF în parteneriat cu Localnicii.ro şi este susţinut de CEC Bank şi Mastercard. Te invităm să descoperi şi Cutia cu Localnice - o cutie făcută de femei, pentru femei, cu o selecţie de produse ce provin exclusiv de la femei antreprenor.

AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - astăzi, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.9030
Diferență: 0,2208
Ieri: 4.8922
Azi: 4.4936
Diferență: 0,0178
Ieri: 4.4928
Azi: 5.5798
Diferență: 0,3345
Ieri: 5.5612
Azi: 4.8925
Diferență: 0,2705
Ieri: 4.8793