• Leu / EUR4.7607
  • Leu / GBP5.4399
  • Leu / USD4.2653
Companii

Mărcile private au luat 22% din vânzările de produse lactate

Mărcile private au luat 22% din vânzările de produse lactate

Foto: Octav Ganea

Autor: Mădălina Panaete

4 mai 2015 561

Mărcile private ale marilor reţele de magazine au ajuns la o cotă de 22% din vânzările totale de produse lactate din retail, astfel că produsele „no-name“ pun tot mai multă presiune pe branduri consacrate precum Zuzu, Napolact, LaDorna sau Danone.

Cele mai vândute mărci private din categoria produselor lactate sunt Pilos de la Lidl şi K-Classic de la Kaufland, arată datele companiei de cercetare de piaţă GfK. Conform calculelor ZF, vânzările de mărci private de lactate trec de 200 mil. euro.

„Retailerii ce şi-au dezvoltat cel mai mult mărcile proprii în categoria de lactate sunt Lidl (cu Pilos) şi Kaufland (K-Classic), iar la o diferenţă considerabilă faţă de ceilalţi doi retaileri se află Billa (cu Boni). Ierarhia este în funcţie de vânzările exprimate în lei”, a explicat Diana Scăunaşu, client service manager GfK România.

Piaţa lactatelor, evaluată la circa 1 miliard de euro, simte de câţiva ani presiunea pusă de mărcile „no name“, însă acestea din urmă au câştigat o bucată considerabilă şi din întreaga piaţă alimentară.

Conform datelor anterioare transmise de GfK, mărcile private de toate felurile ajunseseră în primul trimestru al anului trecut să reprezente 10% din piaţa de bunuri de larg consum (FMCG) în ansamblu şi aproape 20% din piaţa de alimente.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Principalele valute BNR - luni, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.7607
Diferență: 0
Ieri: 4.7607
Azi: 4.2653
Diferență: 0
Ieri: 4.2653
Azi: 5.4399
Diferență: 0
Ieri: 5.4399
Azi: 4.2267
Diferență: 0
Ieri: 4.2267