Companii

Mărcile private au luat 22% din vânzările de produse lactate

Foto: Octav Ganea

Foto: Octav Ganea

Autor: Mădălina Dediu Panaete

04.05.2015, 00:07 587

Mărcile private ale marilor reţele de magazine au ajuns la o cotă de 22% din vânzările totale de produse lactate din retail, astfel că produsele „no-name“ pun tot mai multă presiune pe branduri consacrate precum Zuzu, Napolact, LaDorna sau Danone.

Cele mai vândute mărci private din categoria produselor lactate sunt Pilos de la Lidl şi K-Classic de la Kaufland, arată datele companiei de cercetare de piaţă GfK. Conform calculelor ZF, vânzările de mărci private de lactate trec de 200 mil. euro.

„Retailerii ce şi-au dezvoltat cel mai mult mărcile proprii în categoria de lactate sunt Lidl (cu Pilos) şi Kaufland (K-Classic), iar la o diferenţă considerabilă faţă de ceilalţi doi retaileri se află Billa (cu Boni). Ierarhia este în funcţie de vânzările exprimate în lei”, a explicat Diana Scăunaşu, client service manager GfK România.

Piaţa lactatelor, evaluată la circa 1 miliard de euro, simte de câţiva ani presiunea pusă de mărcile „no name“, însă acestea din urmă au câştigat o bucată considerabilă şi din întreaga piaţă alimentară.

Conform datelor anterioare transmise de GfK, mărcile private de toate felurile ajunseseră în primul trimestru al anului trecut să reprezente 10% din piaţa de bunuri de larg consum (FMCG) în ansamblu şi aproape 20% din piaţa de alimente.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO