Companii

Marius Meleşteu, preşedinte Asociaţia Română a Cafelei: Un român consumă 3 kilograme de cafea pe an, în creştere faţă de anii anteriori, dar în urma majorităţii ţărilor europene. Românii au cumpărat în 2020, an marcat de pandemia de Covid-19, cafea din retail, respectiv din magazine, în valoare de 1,8-1,9 mld. lei

INTERVIU

Marius Meleşteu, preşedinte Asociaţia Română a Cafelei: Un român consumă 3 kilograme de cafea pe an, în creştere faţă de anii anteriori, dar în urma majorităţii ţărilor europene. Românii au cumpărat în 2020, an marcat de pandemia de Covid-19, cafea din retail, respectiv din magazine, în valoare de 1,8-1,9 mld. lei

În ultimii ani, în România, pe piaţa de cafea au apărut o serie de mici jucători care au şi cafenele de specialitate, dar şi activităţi de prăjire a cafelei. Ei sunt, însă, o nişă

Autor: Cristina Roşca

11.04.2021, 10:02 870

♦ Vânzările au crescut cu 10-13% faţă de 2019 ca urmare a faptului că sectorul HoReCa a fost închis sau a funcţionat doar parţial, astfel că o bună parte din consum s-a transferat acasă.

„Având în vedere specificul industriei, este foarte greu să estimăm o piaţă totală ca valoare, cu atât mai mult în aceste condiţii speciale de pande­mie. Totuşi, există certi­tudini cu privire la valoarea pieţei de retail, estimată la 1,8-1,9 mld, lei pentru 2020, în creştere cu 10-13% faţă de anul 2019, în special datorită constricţiei secto­rului HoReCa”, spune Marius Me­leş­teu, preşedinte al Asociaţiei Române a Cafelei.

Înfiinţată în martie 2001, Asociaţia Română a Cafelei (ARC) are în rândul membrilor companiile Strauss România, Nestlé România, Jacobs Douwe Egberts şi Tchibo România. Aceştia sunt unii dintre cei mai mari jucători din piaţă, cei care domină vânzările mass market. Aceste companii sunt active atât în retail, cât şi în HoReCa, cele două canale principale de vânzare din piaţă. În ultimii ani, în România, pe piaţa de cafea au apărut o serie de mici jucători care au şi cafenele de specialitate, dar şi activităţi de prăjire a cafelei. Ei sunt, însă, o nişă.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO