Companii

McDonald's forteaza extinderea in fata competitiei agresive

29.07.2008, 19:35 32

Operatorul de restaurante de tip fast-food McDonald's Romania, care detine o retea de 55 de unitati, reia strategia de extindere agresiva din perioada 1995-1999 si deschide peste 10 unitati anual la nivelul intregii tari, in contextul intensificarii concurentei pe piata de fast-food, prin extinderea lantului KFC si intrarea Burger King.
"In 2015 vrem sa atingem un numar de 150 de restaurante pentru ca piata este intr-o continua crestere, iar puterea de cumparare a romanilor este din ce in ce mai mare. Exista o anumita neliniste la nivel international din cauza cresterii costurilor pentru produsele alimentare, dar deocamdata piata din Romania nu este afectata", a declarat pentru ZF Cristian Savu, directorul de comunicare al companiei.
Acest plan de expansiune inseamna ca in fiecare an compania ar putea deschide pana la 15 restaurante, asa cum s-a intamplat doar in anul 1997. In ultimii cinci ani McDonald's s-a limitat doar la renovarea restaurantelor din portofoliu si la un numar redus de deschideri, care nu a depasit insa trei unitati.
Pe piata de fast-food, estimata de companie la o valoare cuprinsa intre 1,5 mil. euro si 2 mil euro, KFC a anuntat ca va avea pana la sfarsitul anului 33 de restaurante, iar Burger King cel putin trei unitati.
McDonald's Romania a rulat in primele sase luni ale acestui an peste 190 mil. lei (aproximativ 53 mil. euro), ritmul de crestere, de 25% fata de perioada similara a anului trecut, fiind superior primului trimestru din acest an. "Deschiderea celor doua restaurante, in Baneasa Shopping City si in cartierul Floreasca, modernizarea in mod continuu a restaurantelor detinute sunt principalii factori care au contribuit la evolutia afacerilor McDonald's", a mai spus Savu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO