Companii

Mihai Matyas a plecat de la conducerea La Fântâna şi revine în consultanţă

Mihai Matyas, 56 de ani, are o experienţă de peste 15 ani în industria bunurilor de larg consum. El i-a predat ştafeta La Fântâna lui Adrian Nanulescu.

Mihai Matyas, 56 de ani, are o experienţă de peste 15 ani în industria bunurilor de larg consum. El i-a predat ştafeta La Fântâna lui Adrian Nanulescu.

Autor: Mădălina Dediu Panaete

03.02.2014, 19:01 538

Mihai Matyas, managerul român care a fost timp de aproape patru ani la cârma operaţiunilor La Fântâna, cel mai mare jucător de pe piaţa de apă minerală în sistem de watercoolere (sistem de răcire-încălzire), a plecat de la conducerea companiei la jumătatea lunii ianuarie.

„Am avut un contract pe patru ani, care se termină la 1 aprilie 2014 şi am decis de comun acord să încheiem acest contract mai devreme. Mi-am dorit de mai mult timp să mă întorc la Cluj, oraşul meu natal, alături de familie. Am anunţat din luna septembrie a anului trecut că voi pleca, aşa că am decis ca pentru binele companiei, noul director general să preia conducerea La Fântâna de la începutul anului 2014“, a declarat pentru ZF Mihai Matyas, 56 de ani, care are o experienţă de peste 15 ani în industria bunurilor de larg consum. În locul lui Mihai Matyas, La Fântâna a numit un alt manager român, Adrian Nanulescu, care a activat circa 12 ani (1999-2011) în cadrul Orange România. Ulterior Nanulescu a lucrat în grupul media Intact.

Cariera lui Matyas în FMCG a început la jumătatea anilor ’90, în cadrul Quadrant Amroq Beverages (QAB), îmbuteliatorul PepsiCo în România. În perioada 1999-2004 el a fost director general al QAB, iar ulterior, până în 2008 a ocupat funcţia de vicepreşedinte de investiţii şi dezvoltare în cadrul gigantului din industria băuturilor răcoritoare, cu afaceri de 142 de milioane de euro în 2012.

Absolvent al Facultăţii de Electro­tehnică din cadrul Institutului Politehnic Cluj, Mihai Matyas deţine şi compania de consultanţă RJM Consult, pe care a dezvoltat-o după plecarea de la PepsiCo.

„Deocamdată planurile mele se leagă de motivul pentru care am decis să plec de la conducerea La Fântâna: să-mi petrec mai mult timp cu familia. În rest, o să continui activitatea de consultanţă, dar o să mă ocup de proiecte apropiate de Cluj. Am câteva proiecte pe care le voi dezvolta“, a mai spus managerul fără să dea însă mai multe detalii.

Compania La Fântâna, deţinută de fondul de investiţii polonez Innova Capital, este prezentă pe piaţa din România de peste zece ani şi este furnizor de apă îmbuteliată în sistem de watercooler pentru companii şi mediul rezidenţial. În 2012, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 101 milioane de lei (circa 23 mil. euro), un profit de 11 mil. lei (2,6 mil. euro) şi circa 500 de angajaţi. Principalul concurent al La Fântâna pe acest segment de piaţă este Cum­păna, companie deţinută de antre­prenorul român Florin Dănilă. 

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 04.02.2014

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO