Companii

Moda, vedeta retailului românesc în 2022: Vânzările de haine şi pantofi au crescut în unele luni cu 20-30%, după doi ani în care oamenii au stat acasă şi s-au înnoit mai rar

Cumulat, la nivelul primelor zece luni din an, vânzările de haine, pantofi şi accesorii au crescut cu 11,7%, de aproape trei ori mai repede decât consumul privat în ansamblul său, care a postat un plus de 4,5%. Pentru 2023 însă, apar din nou semne de întrebare.

Cumulat, la nivelul primelor zece luni din an, vânzările de haine, pantofi şi accesorii au crescut cu 11,7%, de aproape trei ori mai repede decât consumul privat în ansamblul său, care a postat un plus de 4,5%. Pentru 2023 însă, apar din nou semne de întrebare.

Autor: Cristina Roşca

18.12.2022, 11:17 282

♦ Cumulat, la nivelul primelor zece luni din an, vânzările de haine, pantofi şi accesorii au crescut cu 11,7%, de aproape trei ori mai repede decât consumul privat în ansamblul său, care a postat un plus de 4,5% ♦ Apetitul pentru modă a revenit pe trend ascendent încă din 2021, când s-au mai relaxat restricţiile, însă în continuare vânzările au fost sub pragul de dinainte de pandemie ♦ În 2022 însă, retailerii vorbesc despre rezultate mai bune ca în 2019.

Moda a fost în 2022, în an­samblul său, vedeta co­merţului românesc, evo­lu­ţia acestui segment in­dicând faptul că după ridicarea tuturor restricţii­lor oamenii şi-au reluat obi­ceiurile de consum şi au în­ceput din nou să iasă în oraş şi să îşi cum­pere haine şi pantofi. Nici măcar inflaţia galopantă nu i-au ţinut pe români departe de malluri şi de magazinele preferate.

De altfel, consumatorii locali sunt cu­noscuţi pentru apetitul lor pentru modă, fapt dovedit şi de numărul mare de bran­duri internaţionale prezente local. În total, sunt câteva sute de nume, iar an de an mai apar şi altele noi.

În acest context, începând cu fe­bruarie 2022 şi până în octom­brie (cele mai recente date), vânzările de haine, pantofi sau accesorii au fost pe plus lună de lună. Spre exem­plu, vânzările retailerilor de modă au crescut cu 22,1% în octombrie faţă de aceeaşi lună din 2021. Spre compara­ţie, per total, vânzări­le din retail au crescut cu doar 4,5% în aceeaşi perioadă, este vor­ba de vânzările de alimente, electro-IT, fashion, carburanţi, cosmetice sau medica­mente. Astfel, în octombrie, moda a fost, din nou, segmentul din retail pentru care a existat cel mai mult apetit de consum.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO