• Leu / EUR4.7619
  • Leu / GBP5.4653
  • Leu / USD4.1988
Companii

Mondostar: Avem in plan 17 magazine proprii pana la sfarsitul anului viitor

Secțiune susținută de Medlife Logo

Producatorul sibian de textile Mondostar are in plan iesirea pe pietele externe cu unul din brandurile proprii - Boulevard, pe fondul scaderii generale de pe piata de lohn. Mondostar a adoptat ca strategie de dezvoltare pentru perioada urmatoare si cresterea numarului de magazine la nivel national, urmand sa ajunga la 17 magazine proprii pana la sfarsitul lui 2007.
"Industria confectiilor din Romania nu trece prin cel mai bun moment al sau. Migrarea lohnului spre tari mai ieftine, aprecierea constanta a monedei nationale, dar si alti factori au zdruncinat serios industria confectiilor", precizeaza Mircea Vasiu, brand managerul Mondostar.
El spune ca sfarsitul anului 2007 va gasi Boulevard cu 15-17 magazine in Romania.
"Insa nu depinde numai de noi. Piata imobiliara este foarte diferita de la o zona la alta si multe din proiectele care se anunta pe piata esueaza. In acest moment, studiem toate proiectele imobiliare care se dezvolta in Romania. Alegerea locatiei propriu-zise tine in mare masura de potentialul orasului, dar mai ales de conditiile contractuale. Cert este ca suntem in diferite faze de negociere in mai multe locatii", a precizat Mircea Vasiu.
Producatorul de textile sibian intentioneaza, de asemenea, ca in perioada urmatoare sa patrunda si pe piata externa cu unul din brandurile proprii - Boulevard.
"Suntem deja in discutii avansate cu firme atat din tarile vestice cat si din Rusia. Intentionam ca intr-o prima faza sa exportam brandul Boulevard prin intermediul retelelor de distributie, iar mai tarziu prin magazine proprii", a mai declarat Mircea Vasiu.
Compania produce in sistem lohn, dar si-a lansat si doua marci proprii - Boulevard si Status. Productia in lohn este orientata exclusiv catre pietele externe, in special Germania si Elvetia. Pe segmentul de sacouri si costume barbatesti producatorul sibian lucreaza pentru firmele Strellson (care detine licenta pentru marca Tommy Hilfiger in Europa) si Digel, iar pe partea de pantaloni de dama, productia este realizata sub marcile Basler si Leineweber.
Oficialii au anuntat pe primele noua luni ale anului o crestere de 10% a cifrei de afaceri, comparativ cu perioada similara a anului trecut.
"Aceasta crestere a fost influentata de ponderea tot mai mare, pe care cele doua branduri proprii, Boulevard si Status, incep sa o aiba in cifra de afaceri a companiei. Boulevard a ajuns luna aceasta la cel de-al saptelea magazin, ce s-a deschis la Ploiesti. De asemenea, cu marca Status, care se adreseaza micilor comercianti, am reusit o acoperire mai buna decat anul trecut, a pietei interne", a declarat pentru ZF Transilvania Mircea Vasiu.
Potrivit acestuia, pe primele noua luni ale anului cifra de afaceri pentru cele doua marci proprii, Boulevard si Status, a inregistrat o crestere de 75% fata de perioada similara a anului trecut.
Reprezentantii companiei estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de aproximativ 6,2 milioane de euro, in crestere cu 10% fata de 2005.
"Motorul acestei cresteri este extinderea afacerilor cu brandurile proprii, desi este foarte dificil pentru o firma sa-si impuna pe piata brandul propriu, in conditiile in care piata confectiilor este invadata de produse chinezesti", a mai declarat Mircea Vasiu.
Anul trecut compania sibiana a inregistrat o stagnare a cifrei de afaceri si o descrestere a profitului.
"Piata este in crestere, desi nu in ritmul pe care l-am anticipat noi. Pe masura ce oamenii castiga mai multi bani, incep sa isi satisfaca nevoile, iar imbracamintea de multe ori este lasata la urma.
Foarte multi romani au un grad de indatorare la banci destul de ridicat, ceea ce face ca la sfarsitul lunii, dupa ce incaseaza salariul si platesc ratele la banca, sa ramana in cont doar cu necesarul pentru traiul zilnic. Aceasta explozie a creditului de consum este de bun augur pentru Romania, insa pentru piata confectiilor reprezinta o problema", este de parere Vasiu.
Compania si-a bugetat pentru 2006 investitii de aproximativ 300.000 de euro pentru deschiderea a noi magazine pentru comercializarea brandurilor proprii. In prezent, Mondostar detine puncte proprii de vanzare in Bucuresti, Sibiu, Arad, Iasi, Timisoara si Galati, urmand ca in perioada urmatoare sa mai fie deschise magazine in Ploiesti, Brasov, Suceava si Craiova.
Mondostar a fost privatizata integral in 1993, avand astazi capital 100% romanesc, detinut in intregime de persoane fizice. In 1992, Mondostar s-a desprins din intreprinderea Steaua Rosie, fosta Centrala a confectiilor in Ardeal. In 1996, firma a derulat prima investitie semnificativa in retehnologizare, de aproximativ 2 milioane de euro, fondurile provenind din resurse proprii precum si dintr-un credit contractat prin Banca Mondiala. Din acel an si pana in prezent, producatorul sibian a investit peste 8 milioane de euro, iar in prezent, numarul de angajati trece de 1.000.

*MedLife susține informarea și educarea ca sursă principală de dezvoltare a unui business sănătos. De aceea, recomandăm informarea continuă cu ajutorul articolelor din secțiunea Companii!

Principalele valute BNR - joi, 13:35
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.7619
Diferență: 0,1262
Ieri: 4.7559
Azi: 4.1988
Diferență: 0,1121
Ieri: 4.1941
Azi: 5.4653
Diferență: -0,2591
Ieri: 5.4795
Azi: 4.1953
Diferență: 0,2054
Ieri: 4.1867