Companii

Monica Tatoiu, Oriflame: Romania este pe lista conducerii pentru o investitie de ordinul "miliardelor" de euro

Monica Tatoiu, Oriflame: Romania este pe lista conducerii pentru o investitie de ordinul "miliardelor" de euro

Monica Tatoiu, directorul general al Oriflame Romania: Suntem in competitie cu Ungaria, Ucraina si Cehia pentru localizarea noii fabrici. Principalele criterii in luarea deciziei vor fi pretul terenului, costul cu forta de munca, stabilitatea legislativa, precum si rapiditatea cu care se obtin autorizatiile de constructie. Fabrica va produce si va exporta in statele Uniunii Europene.

19.09.2007, 17:50 129

Compania Oriflame cauta locatii pentru o noua fabrica de cosmetice, care ar putea sustine cresterea vanzarilor pe pietele din Europa. "Am facut un studiu de piata in ultimele trei saptamani, pentru a evalua potentialul Romaniei ca locatie pentru o noua fabrica Oriflame. Investitia in acest proiect ar putea fi de ordinul miliardelor de euro", a declarat Monica Tatoiu, directorul general al Oriflame Romania.
In urma cu trei ani, Oriflame a inaugurat o noua fabrica in Suedia, langa Stockholm, care lucreaza in prezent la capacitate maxima, suedezii detinand o fabrica si in Polonia, unde sunt fabricate jumatate din produsele din portofoliul companiei. "Suntem in competitie cu Ungaria, Ucraina si Cehia pentru localizarea noii fabrici. Principalele criterii in luarea deciziei vor fi pretul terenului, costul cu forta de munca, stabilitatea legislativa, precum si rapiditatea cu care se obtin autorizatiile de constructie. Fabrica va produce si va exporta in statele Uniunii Europene", a spus Tatoiu.
Grupul suedez Oriflame, cu afaceri de aproximativ un miliard de euro in anul fiscal trecut, a investit intre 2-3 miliarde de euro in fabrica din Polonia, potrivit managerului roman.
In prezent, Romania este a doua piata de desfacere pentru Oriflame ca marime, dupa Polonia. Vanzarile Oriflame Romania s-au ridicat la 48,9 mil. lei (14,67 mil. euro) in primul semestru, in crestere usoara fata de valoarea de 47,5 mil. lei din primele sase luni ale anului trecut, potrivit Mediafax.
"Piata romaneasca ne-a adus cresteri continue in cei doisprezece ani de activitate. Eu cred ca putem bate Polonia ca vanzare pe cap de locuitor, datorita caracteristicilor consumatoarelor romance", a afirmat Tatoiu. Ea a mai declarat ca lipsa unei strategii fiscale a Romaniei pe termen mediu si lung, cresterea salariilor pe piata romaneasca in timp ce productivitatea muncii stagneaza sau lipsa de pregatire universitara pe profil tehnic ar putea inclina balanta in defavoarea Romaniei, pentru o investitie masiva a companiei Oriflame.
Printre posibilele locatii ale fabricii Oriflame in Romania se numara zona de nord a tarii.
In urma cu doi ani, oficialul Oriflame a declarat ca producatorul suedez intentiona sa investeasca intre 35 si 50 de milioane de euro pentru construirea unei fabrici in Romania, dar a preferat in cele din urma Rusia din cauza taxelor si impozitelor mari de pe piata romaneasca.
Oriflame Romania este al doilea mare jucator care opereaza pe piata cosmeticelor prin vanzari directe, avandu-i concurenti directi pe Avon Cosmetics, Amway si Forever Living Products.
Vanzarile directe de cosmetice contribuie intr-o mare masura la omogenizarea pietei, acestea acoperind zonele rurale sau orasele mici, unde retailul modern inca nu a intrat, iar magazinele specializate pe acest tip de produse sunt practic inexistente.
De exemplu, 70% din afacerile Oriflame Romania erau realizate anul trecut in afara Bucurestiului si a celor patru centre urbane Timisoara, Iasi, Cluj si Constanta.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO