Companii

Nicolae Demetriade, Happy Tour: Vara si croazierele au adus o crestere de 20%

18.10.2006, 16:19 52

Presedintele Happy Tour, cea mai mare agentie de turism locala, mizeaza pe dezvoltarea puternica in urmatorii ani a cererilor pentru croaziere.
"Au crescut spectaculos cererile de croaziere de lux. De la 310 pasageri in 2005, numarul de cereri a ajuns la 680 de pasageri in primele noua luni ale acestui an. In perioada urmatoare avem solicitari de realizare de incentive-uri pe croaziere (calatorii de recompensare - n. red.) unde se ofera conditii pentru imbinarea unei vacante de cinci stele cu organizarea de seminarii", spune Nicolae Demetriade.
In acest an, croazierele au reprezentat numai 3% din cifra de afaceri a operatorului, dar pentru anul viitor aceasta va creste puternic. "Ne propunem sa ajungem in 2007 ca minimum 7% din cifra de faceri sa reprezinte vanzarile de pachete turistice pe croaziere", adauga el.
Happy Tour a inregistrat in primele noua luni ale anului o cifra de afaceri de aproximativ 27 mil. euro, in crestere cu 20% fata de aceeasi perioada din 2005, si un profit de 7 mil. euro.
"Ne-am axat in principal pe domeniul business travel, dar acoperim toate zonele de activitate. Segmentul cel mai reprezentativ de clienti este cel de corporatii", explica Demetriade.
El estimeaza ca agentia va incheia anul cu o cifra de afaceri de peste 36 mil. euro, in crestere cu aproximativ 13% fata de 2005, asigurandu-si si in acest an prima pozitie in topul agentiilor de turism in ceea ce priveste cifra de afaceri. "Cu un volum de circa 9,5 mil. euro provenind doar din activitati de turism, devansam toate celelalte agentii specializate in acest domeniu", precizeaza Demetriade.
Cea mai mare pondere in activitatea Happy Tour o detine ticketing-ul, adica vanzarea de bilete de avion, care are in prezent o pondere de 60%. "Avem o cota de piata de 9,5% pentru activitatea de ticketing", spune Demetriade.
Turismul intern (organizarea de evenimente - conferinte, seminarii) reprezinta 12% din activitate, restul fiind reprezentat de turismul extern.
Pentru aceasta vara, cele mai cautate destinatii de vacanta pe segmentul de turism extern au fost Grecia si Turcia, pe aceste destinatii agentia operand chartere.
Sistemul charter presupune achitarea in avans de catre una sau mai multe agentii de turism a unui numar de locuri la o cursa de avion, autocar sau tren de la operatorii de transport. Sistemul este foarte popular la nivel local in ultimii ani, turistii romani optand pentru chartere pe destinatii precum Turcia, Grecia, Spania sau Italia. Turistii romani au devenit in ultima vreme si amatori de destinatii inedite, spun agentiile de turism.
De aceea, Happy Tour ofera pentru perioada urmatoare pachetele atat pentru sezonul de schi, cat si vacante in Dubai si Caraibe.
Agentia ofera in proportie foarte mica pachete de vacanta in Romania.
"Pachetele de servicii interne acopera o pondere nesemnificativa in totalul activitatii noastre. Inca nu avem certitudinea ca putem oferi in tara servicii la un standard de calitate in conditii corecte tarifare", explica reprezentantul Happy Tour. O mare parte a operatorilor, precum si a turistilor se plang de serviciile defectuoase din turism la nivel local, in special de pe litoral.
In aceste conditii, unii jucatori de pe piata autohtona a agentiilor de turism, printre care Marshal Turism, care detine deja un hotel propriu, si-au anuntat intentia de a construi propriile hoteluri pentru a aduce un sport de profit. Proprietarul Happy Tour declara ca agentia pe care o conduce "va ramane strict in domeniul actual de activitate".
Demetriade a anuntat recent ca intentioneaza sa adopte o politica in comun cu doi dintre primii cinci jucatori de profil din Romania, Aerotravel si Marshal Turism. "Avem mai multe solicitari de parteneriat, dar nu vrem sa facem din aceasta un obiectiv prioritar. Tinem mult la brandul Happy Tour, vrem sa pastram aceeasi imagine pe piata, iar viitorii nostri parteneri trebuie sa inteleaga acest lucru", completeaza reprezentantul Happy Tour. Aerotravel si Marshal Turism sunt printre principalii competitori de pe piata ai agentiei Happy Tour.
Primele cinci agentii de turism in ceea ce priveste cifra de afaceri pe anul trecut au fost in ordine Happy Tour, Aerotravel, Eximtur, Nova Touring si Marshal Turism. Cifra de afaceri cumulata a acestor agentii a trecut de 100 de milioane de euro.
Pe piata romaneasca activeaza in prezent circa 1.500 de agentii de turism, care isi impart un public-tinta de circa 10 milioane de persoane, reprezentand atat turisti romani, cat si straini. O parte a jucatorilor de profil au anticipat o polarizare a pietei, in care fiecare agentie sa ofere un numar limitat de servicii, insa la un nivel specializat. Viitoarea integrare a Romaniei in UE ar putea reprezenta un prag destul de important pentru agentii, jucatorii de talie internationala fiind asteptati sa deschida subsidiare la nivel local. Pentru a intampina concurenta agentiilor din strainatate, o serie de agentii de turism sunt deja reprezentantii unor mari tour-operatori internationali.


Cea mai mare agentie de turism
Afaceri de 36 de milioane de euro in acest an
Cifra de afaceri de 27 de milioane de euro in primele noua luni, in crestere cu 20% fata de aceeasi perioada a anului trecut
Nu are in plan constructia unui hotel propriu, asa cum au anuntat unii dintre concurenti
60% din afaceri reprezinta ticketing-ul (vanzarea de bilete de avion), unde compania detine o cota de piata de 9,5%
Intentioneaza sa adopte o politica in comun cu doi dintre primii cinci jucatori de profil din Romania, Aerotravel si Marshal Turism

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO