Companii

O nouă categorie de costuri pentru TAROM: la preţul de acum al poluării, compania ar avea de achitat peste 17 mil. euro pentru carbon. Cum se pregăteşte operatorul?

La începutul lunii trecute, Comisia Europeană a deschis o investigaţie cu privire la sprijinul financiar acordat de statul român companiei TAROM, pentru a evalua dacă măsurile respectă normele UE în zona ajutoarelor de stat.

La începutul lunii trecute, Comisia Europeană a deschis o investigaţie cu privire la sprijinul financiar acordat de statul român companiei TAROM, pentru a evalua dacă măsurile respectă normele UE în zona ajutoarelor de stat.

Autor: Roxana Petrescu

19.08.2021, 12:40 258

Din 2027, companiile aeriene nu vor mai primi certificate de emisii de carbon în mod gratuit, aceasta urmând să fie o categorie de costuri majoră care va apăsa pe „finanţele“ firmelor de profil TAROM, care a terminat anul trecut, cel mai dificil pentru industria aviaţiei, cu pierderi de peste 90 de milioane de euro, spune că lucrează la un plan în acest sens.

„TAROM intenţionează să aplice măsuri pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, care vor fi parte a Planului Naţional de Acţiune pentru Reducerea Emisiilor de Gaze cu Efect de Seră în domeniul aviaţiei civile pentru perioada 2021-2030, măsuri care corespund modelului dezvoltat de IATA (International Air Transport Association), structurat pe cei patru piloni de dezvoltare: tehnologică, ope­ra­ţională, infrastructură şi eco­no­mi­că“, au spus reprezentanţii companiei.

TAROM a încheiat anul trecut cu afaceri de 355 de milioane de lei şi pierderi de circa 440 de milioane de lei (circa 90 de milioane de euro), după cum arată datele de la Ministerul Finanţelor, rezultatele fiind mult deteriorate faţă de 2019 pe fondul restricţiilor de circulaţie impuse de criza sanitară. Astfel, în 2019 compania a avut afaceri de 1,3 miliarde de lei, fiind însă tot pe pierderi de 170 de milioane de lei.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro