Companii

Oriflame a ales Ungaria pentru un centru de distributie

29.09.2008, 21:35 169

Producatorul suedez de cosmetice Oriflame a ales Ungaria pentru constructia unui centru regional de distributie, dupa ce compania a studiat posibilitatea amplasarii acestuia si in Romania.

Monica Tatoiu, directorul general al filialei locale Oriflame Romania, a declarat ca motivele eliminarii Romaniei de pe lista scurta a companiei au fost in principal starea proasta a infrastructurii si costurile mari cu forta de munca.
Centrul regional de distributie urma sa fie amplasat in nordul Moldovei. O alta companie care insa a investit in urma cu cativa ani intr-un proiect similar in Romania este Avon Cosmetics, un alt jucator pe piata vanzarilor directe de cosmetice. Compania are in prezent aproximativ 250 de angajati in centrul sau regional de distributie din Chiajna, care deserveste atat piata locala, cat si Bulgaria, Republica Moldova, Macedonia si Albania.
Anterior analizarii Romaniei pentru crearea unui centru de distributie a fost studiata piata locala si pentru construirea unei fabrici, a carei investitie s-ar fi putut ridica la aproximativ 50 de milioane de euro, dar si acest proiect a picat in favoarea Rusiei, din cauza taxelor si impozitelor mari de pe piata romaneasca.
Terenul, achizitionat de Oriflame in 1997 si destinat unei fabrici care urma sa produca si sa exporte pentru statele Uniunii Europene, a fost vandut in 2006, din cauza ca Romania nu a indeplinit mai multe criterii, printre care costul cu forta de munca, stabilitatea legislativa sau rapiditatea cu care se obtin autorizatiile de constructie.
Oriflame mai detine fabrici in Suedia si in Polonia, investitia pentru unitatea de productie din Polonia ajungand la aproximativ 3 mld. euro. In prezent, Romania este a doua piata de desfacere pentru Oriflame ca marime, dupa Polonia.
Oriflame Romania, care are peste 100 de angajati, este al doilea mare jucator care opereaza pe piata cosmeticelor prin vanzari directe, avandu-i concurenti directi pe Avon Cosmetics, Amway si Forever Living Products. Vanzarile directe de cosmetice contribuie intr-o mare masura la omogenizarea pietei, acestea acoperind zonele rurale sau orasele mici, unde retailul modern inca nu a intrat, iar magazinele specializate pe acest tip de produse sunt practic inexistente.
Cifra de afaceri cu care Oriflame a incheiat anul trecut a ajuns la 32,2 mil. euro, in crestere cu peste 5% fata de 2006, iar profitul s-a ridicat la 3,5 mil. euro. Piata cosmeticelor este estimata pentru acest an la o valoare de aproximativ 745 de milioane de euro, in crestere cu pana la 5% fata de anul anterior, cand s-a ridicat la 720 mil. euro, potrivit unui studiu Euromonitor. Conform acelorasi date, ritmul de crestere a pietei de profil ar putea incetini comparativ cu anul trecut, in 2007 inregistrandu-se o majorare de 15%, de la aproape 600 de milioane de euro cat a fost in 2006.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO