Companii

Patriciu a inceput ofensiva din retail cu chioscurile Mic.ro: a deschis sase si urmeaza zece saptamana aceasta

Patriciu a inceput ofensiva din retail cu chioscurile Mic.ro: a deschis sase si urmeaza zece saptamana aceasta
28.04.2010, 23:18 493

"Nu intrati decat daca aveti bani multi", spune zambind o doamnain varsta care se odihneste pe banca din fata magazinului. "Era unPlafar inainte aici, dar s-a inchis".

Inauntru insa preturile sunt mai mici decat cele alechioscurilor din apropiere si ceva mai mari decat inhipermarketuri. O sticla de 0,5 litri de Coca-Cola costa 2,6 lei,iar in apropiere este 3 lei, in timp ce o ciocolata Milka de 100 degrame costa 3,7 lei fata de 4,5 lei la magazinul aflat la 15 metridistanta.

Cosulete galbene, rafturi destul de aerisite si o gama deproduse din care nu lipsesc preparatele din carne si lactatele,fructele si legumele, ziarele si nici produse de patiserie, coaptela cateva cuptoare asezate in spatele casei de marcat. Altepreturi? 3,1 lei pentru un litru de lapte Zuzu cu 1,5% grasime, 2lei un kilogram de mere si 7 lei un kilogram de rosii. Produseledin carne sunt furnizate de Metro, in timp ce preparatele din puisunt produse de Transavia.

"Am deschis de vineri. Sunt sase magazine pana acum, mai e unulin Colentina, doua in Militari, pe bulevardul Iuliu Maniu, sivineri vor mai fi deschise inca zece", spune unicul comerciant dinmagazin, asistat probabil de managerul de unitate.

Din partea reprezentantilor firmei, discretia este totala.Numarul de contact al firmei Mic.ro Retail inregistrat la RegistrulComertului este al unui avocat care nu a dorit sa ofere niciun felde informatii privind planurile firmei.

Neoficial, surse din piata spun ca pana in prezent au fost dejasemnate 20 de contracte de inchiriere pentru spatii comerciale intoate zonele Capitalei, alte 50 de contracte fiind innegocieri.

Capitala abunda de spatii "de inchiriat"

"Planul firmei pentru un an ar fi sa deschida 300-400 demagazine", spun surse din piata de retail. Luand in calcul oinvestitie medie de 70.000-100.000 de euro in amenajarea fiecaruimagazin, bugetul total al acestei afaceri s-ar putea ridica laaproximativ 30 de milioane de euro.

Magazinele se afla in zone cu o densitate a populatiei extrem deridicata. Pe fondul crizei, numeroase afaceri mici au fost inchise,eliberand sute de spatii din toate zonele Bucurestiului.

Chiar la 30 de metri distanta de magazinul deschis pe soseauaStefan cel Mare mai poate fi zarit un alt spatiu gol, pe care staun banner cu inscriptia "de inchiriat".

Tinand cont de spatiile goale, acesta este poate cel mai bunmoment din ultimii ani pentru o investitie intr-o retea de magazinein spatii stradale, in conditiile in care pretentiileproprietarilor s-au redus la jumatate fata de maxim. "Cauta ingeneral spatii de 70-100 de metri patrati", mai spun aceleasisurse.

Un alt magazin Mic.ro a fost deschis vizavi de hipermarketulCora din Militari intr-un spatiu in care a functionat inainte unsalon de jocuri de noroc.

"Am fost uimita de rapiditatea cu care a fost amenajatmagazinul. Am lipsit cateva zile din Bucuresti si cand m-am intorsera deja deschis", spune Alina, o bucuresteanca din zonaLujerului.

Ce se mai stie despre Mic.ro

Firma este detinuta integral de vehiculul Mercadia Holland,inregistrat in Amsterdam, la fel ca majoritatea afacerilorcontrolate de Dinu Patriciu. Initial, administratorul firmei eraEric Kish, unul dintre primii angajati ai miliardarului din grupulRompetrol. Acum, Mic.ro figureaza a fi condusa de catre NicolaeIonescu, fost director de vanzari al grupului Rompetrol, potrivitdatelor din Monitorul Oficial.

Sediul social al firmei este pe strada Mircea Eliade, la aceeasiadresa cu cea a Fundatiei Dinu Patriciu, in timp ce activitateaeste desfasurata in cladirea de birouri Cubic Center din Pipera,controlata tot de fostul proprietar al Rompetrol, prin intermediulfondului Black Sea Global Properties.

Procesul de expansiune este coordonat de Mirel Cionac, fostulbusiness development manager al Sensiblu, cea mai mare retea defarmacii de pe piata, cu peste 200 de unitati. Contactat de ZF,Cionac a refuzat sa ofere alte detalii legate de acest business.