Discounterul german Penny a vândut anul trecut mărci proprii de 1,3-1,4 mld. euro, potrivit estimărilor ZF pe baza datelor comunicate de companie.
Mai exact aceste produse au ajuns să contribuie cu 30% la cifra de afaceri a companiei în 2020, în urcare de la circa 27% în anul anterior. De altfel, în cinci ani (2015-2020) produsele Boni, Hanul Boieresc sau Penny Punct au reuşit să câştige aproape 8% cotă de piaţă, semn că românii sunt tot mai interesaţi de mărci private.
Aceste produse au fost lansate de retaileri acum 15-20 de ani şi apoi au fost dezvoltate noi nume şi noi categorii pentru a acoperi principalele nevoi de consum. Mărcile private se remarcă prin faptul că sunt cu până la 30% mai ieftine ca produsele ce poartă branduri consacrate, diferenţa fiind dată de multe ori de costurile mai mici de marketing, ambalare, dar şi de volumele mari produse (uneori pentru mai multe pieţe).