Companii

Penny: Mărcile private au ajuns să contribuie cu 30% la businessul discounterului, iar în cinci ani au câştigat 8%. În 2019 compania care operează magazinele Penny a avut afaceri de aproape 4 mld. lei, în creştere cu 15% faţă de anul anterior. În 2020 businessul şi-a continuat avansul cu un ritm chiar mai alert

Penny: Mărcile private au ajuns să contribuie cu 30% la...

Autor: Cristina Roşca

11.01.2021, 20:20 195

Discounterul german Penny a vândut anul trecut mărci proprii de 1,3-1,4 mld. euro, potrivit estimărilor ZF pe baza datelor comunicate de companie.

Mai exact aceste produse au ajuns să contribuie cu 30% la cifra de afaceri a companiei în 2020, în urcare de la circa 27% în anul anterior. De altfel, în cinci ani (2015-2020) produsele Boni, Hanul Boieresc sau Penny Punct au reuşit să câştige aproape 8% cotă de piaţă, semn că românii sunt tot mai intere­saţi de mărci private.

Aceste produse au fost lansate de retaileri acum 15-20 de ani şi apoi au fost dez­voltate noi nume şi noi cate­gorii pentru a acoperi prin­cipalele nevoi de con­sum. Mărcile private se re­mar­că prin faptul că sunt cu pâ­nă la 30% mai ieftine ca produsele ce poartă branduri consacrate, diferenţa fiind dată de multe ori de costurile mai mici de marketing, am­ba­lare, dar şi de volumele mari produse (uneori pentru mai multe pieţe).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO