Companii

Piata de gros Antrefrig ruleaza 120 milioane $ pe an

10.12.2001, 00:00 1810



In Europa Occidentala, taranul venit sa-si vanda propriile produse in piata e o raritate. In Romania, sunt o raritate pietele de gros-care sa redistribuie marfa proaspata intre producator si detailist.

Totusi, in Bucuresti unele au inceput sa functioneze si sa ajunga la rulaje foarte mari.

Astfel, Piata de Gros Antrefrig (PGA) realizeaza anual vanzari de peste 120 de milioane de dolari, acoperind, potrivit directorului general al companiei Antrefrig, Monica aoneriu, peste jumatate din necesarul de produse alimentare din Bucuresti si judetele limitrofe.

"In prezent, cota acoperita de noi din necesarul Capitalei este de 60% pe segmentul de produse din carne, peste si lapte, iar pentru segmentul de legume-fructe, unde activitatea am inceput-o recent, cota acoperita de noi este de 15%", spune aoneriu.

Numarul zilnic de clienti ai PGA sunt, potrivit oficialilor, de peste 1.000, acestia fiind in principal comercianti de produse alimentare din sectorul retail si consumatori de grup (cantine, spitale, gradinite).

In conditiile in care pretul unui metru patrat de suprafata inchiriata variaza intre 10 si 30 de dolari, directorul general al Antrefrig estimeaza ca investitia, de 1,3 milioane $, va fi recuperata in 5-8 ani.

Principalii concurenti ai PGA sunt, in ceea ce priveste segmentul de produse din carne, peste si lapte, Piata de Gros Bucuresti si Continent Marine Enterprise; iar pe segmentul de legume-fructe, Pietele de Legume-Fructe Militari si Voluntari.

"Aceasta piata se adreseaza persoanelor juridice, in sensul ca accesul se face pe baza unei legitimatii, reinnoite periodic, pentru emiterea careia este necesar certificatul de inmatriculare al companiei", spune aoneriu.

Piata de Gros Antrefrig acopera o suprafata de peste 11.000 de metri patrati, fiind organizata in pavilioane specializate pe grupe de produse.

Intentiile viitoare ale Antrefrig prevad, potrivit directorului general, extinderea suprafetei Pietei de Gros, "existand un numar insemnat de cereri pe lista de asteptare".

In afara activitatii Pietei de Gros, sub umbrela grupului de firme Antrefrig functioneaza si fabrica de mezeluri si conserve Rafaello-Antrefrig.

Cu investitii de peste 350 de mii de dolari in publicitate (pentru marca Pate de Ficat Antrefrig), compania mizeaza anul acesta o cifra de afaceri de aproape 1.000 de miliarde de lei, si un profit de peste 100 de miliarde, in conditiile in care investitiile din 2001 au fost de 118 miliarde lei.

In plus, Antrefrig detine in prezent, potrviti directorului general "cele mai mari spatii frigorifice pentru depozitarea si conservarea produselor alimentare congelate (10.000 de tone) si refrigerare (4.000 de tone)".

Capacitatea de productie zilnica a fabricii de mezeluri este de 150 de tone, gradul de utilizare a capacitatii fiind anul acesta de peste 60-65% (peste 80 de tone), in conditiile in care pragul de rentabilitate este situat la 30-40 de tone, afirma aoneriu.

"Cu toate acestea, am reusit anul acesta sa atingem o productie zilnica de 98 de tone, iar pentru anul viitor speram sa atingem un prag de 140 de tone, astfel ca pentru moment nu avem in vedere cresterea capacitatii de productie."

Desi cifra de afaceri a companiei este in crestere in ultimii ani, una din problemele de care se loveste Antrefrig o reprezinta, ca de altfel pentru intreaga industrie alimentara romaneasca, cresterea ponderii importurilor de produse alimentare, care sunt de calitate foarte slaba, insa vin la un pret foarte scazut, profitand de unele reglementari care conduc la reducerea taxelor vamale.

Compania incearca si o alta modalitate de crestere a vanzarilor, si anume patrunderea pe piata externa.

"In prezent suntem in faza de agreere pentru a putea exporta in tarile din Piata Comuna si fostul lagar comunist, unde speram sa intram mai ales pe partea de conserve", spune aoneriu.

Pe piata interna, principalii concurenti ai diviziei de mezeluri sunt Ifantis, Campofrio, Angst si Caroli, iar pe piata de conserve - Scandia Sibiu. Potrivit oficialilor, Antrefrig acopera o cota de 23% din piata romaneasca de profil.

Pentru anul viitor, compania estimeaza o cifra de afaceri in crestere cu 90%, investitiile urmand a creste cu 40% fata de anul acesta. Investitiile se vor concretiza in principal intr-o noua fabrica de salamuri uscate (care va fi data in folosinta in primul trimestru al anului viitor, investitie estimata la 36 de miliarde de lei), un frigorifer pentru 1.800 de tone si construirea unui centru medical de diagnostic si tratament.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO