Companii

Polonezii de la Amrest păstrează franciza Starbucks pe piaţa din România până în 2028. Ce taxe plătesc către americani?

Polonezii de la Amrest păstrează franciza Starbucks pe...

Autor: Cristina Roşca

11.12.2023, 00:07 1416

Grupul polonez Amrest păstrează franciza Starbucks pentru piaţa din România pentru încă cinci ani,  adică până în 2028. Acordul dintre părţi a fost prelungit recent după ce deal-ul iniţial a expirat în octombrie 2023.

Grupul a preluat operarea brandului în România şi Bulgaria în 2015, dar pentru piaţa de la sud de Dunăre acordul de franciză expiră în 2027.

„Acordul de licenţă dintre Amrest şi Starbucks EMEA Limited a fost extins cu încă cinci ani pentru pieţele din Polonia, Ungaria, Cehia şi România“, conform unor informaţii Amrest consultate de ZF.

Pentru a deveni francizatul brandului american de cafenele Starbucks, Amrest a plătit o taxă iniţală de 25.000 de dolari, la care se adaugă un royalty fee, care este echivalentul a 6% din vânzări. Suplimentar, polonezii plătesc şi o taxă de marketing, însă ei nu dezvăluie suma, vorbind de o „valoare agreată în fiecare an“. Este pentru prima dată când aceste date sunt publicate de ZF, de cele mai multe ori detaliile contractuale pentru franciză – mai ales în cazul unor branduri gigant precum Starbucks – fiind ţinute la secret.

La venituri de 179 mil. lei în 2022, doar royalty fee-ul pentru România este de aproape 11 mil. lei, conform calculelor făcute de ZF.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO