Companii

Popa Nicolae, fondator brand de articole sportive GRID: Înregistrăm o pierdere a cifrei de afaceri de 3,6 mil. euro net până acum, adică un minus de 20-25% din cifra de afaceri pentru 2020

Popa Nicolae, fondator brand de articole sportive GRID:...

Autor: Alexandra Cepăreanu

06.04.2020, 15:40 399

Various Brands şi GRID, două branduri de retail ce vând pe piaţa locală încălţăminte, îmbrăcăminte şi accesorii sport, cu afaceri de 15 milioane de euro în 2019, a înregistrat pierderi de 3,6 milioane de euro net, de când a fost declarată pandemia de COVID-19 în România, până în prezent.

„În acest moment avem o pierdere a cifrei de afaceri calculate pentru lunile martie şi aprilie în valoare de 3,6 mil. euro net, adică aproape 4,3 mil. euro brut, reprezentând 20 – 25% din cifra de afaceri pe anul 2020”, a spus pentru ZF Popa Nicolae, fondator şi proprietar al Various Brands şi GRID.

Pierderile au fost generate de vânzările reduse din magazine, care au înregistrat o scădere de până la 95% după ce a fost instaurată starea de urgenţă pe teritoriul României, spune antreprenorul.

„În săptămâna care a urmat instaurării stării de urgenţă, vânzările din magazine au scăzut cu 90 – 95 % faţă de anul trecut.”

Various Brands a fost înfiinţat în 2007, iar în prezent deţine 22 de magazine deschise în centre comerciale din toată ţara şi un site online. În 2018 a luat naştere brandul GRID sub care funcţionează şapte magazine în centre comerciale din Piteşti, Craiova, Bacău, Galaţi, Târgu Jiu, Timişoara şi Sibiu. În prezent, magazinele sunt închise, ca urmare a deciziei autorităţilor de închidere a centrelor comerciale, ca măsură de limitare a răspândirii coronavirusului.

„După decizia autorităţilor de a închide centrele comerciale 90% din angajaţii noştri au intrat în şomaj tehnic, noi funcţionând doar în centre comerciale în activitatea de vânzări off-line.” La nivel de grup sunt înregistraţi 300 de angajaţi.

Popa Nicolae consideră că autorităţile ar trebui să dezvolte un plan de relansarea a economiei pe care să îl dezbată public cu mediul de afaceri şi care să vizeze şi o anumită perioadă post criză, în care companiile cu capital românesc sunt sprijinite.

„Statul român trebuie să gândească un plan de relansare a economiei pe care să-l propună dezbaterii către mediul de afaceri şi să pună accent pe susţinerea IMM-urilor şi în special a societatiilor cu capital românesc şi după trecerea crizei generate de COVID-19.”

De asemenea, fondatorul Various Brands şi GRID spune că statul ar trebui să transmită normele de implementare pentru pachetele de finanţare destinate IMM-urilor, astfel încât, acestea să poată asigura „fluxul de numerar necesar supravieţurii”.

„Statul român trebuie să deblocheze TVA-ul, către companiile româneşti, pe care acestea îl au de recuperat şi indemnizaţiile pentru concediile medicale, neplătite. Statul poate aplica o politică de compensare cu obligaţiile de plată curente, care ar fi soluţia corectă atât pentru comerciant, cât şi pentru stat. Noi eram activi şi în 2009, cu două magazine deschise în ţară, pe timpul crizei globale de atunci, dar fiind la început şi raportându-ne la numărul de angajaţi şi cheltuielile au fost mult mai uşor de gestionat. În plus, în 2009, criza s-a acutizat treptat, şi am avut timp să pregătim planurile de remediere şi acţiune. Acum, totul a fost de la o zi la alta, sau de la o ora la alta”, a spus Popa Nicolae.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO