Companii

Povestea antreprenorilor care aduc brandul Salomon în România: Vrem să ne dezvoltăm în franciză şi pe online

Povestea antreprenorilor care aduc brandul Salomon în România: Vrem să ne dezvoltăm în franciză şi pe online

Cea mai recentă deschidere este cea a magazinului ProShop de pe Bulevardul Unirii din Capitală, care are o suprafaţă de 265 mp

Autor: Cristina Roşca

01.03.2017, 00:00 1520

Oamenii de afaceri Alexandru Dragoş Cârnici (46 de ani), Cristian George Istrate (43 de ani) şi Ionuţ Gelu Kelmer (42 de ani) au intrat în antreprenoriat în anul 2000, când au preluat distribuţia exclusivă a brandului de echipamente sportive Salomon în România. Astăzi, după 17 ani, ei deţin şase magazine fizice monobrand, mai multe magazine online, peste 20 de parteneri pe zona de distribuţie şi un business ce merge spre 20 mil. lei în acest an.

Eu şi cei doi asociaţi ne-am cunoscut în 1996, când lu­cram împreună pentru Altrom Service, distribui­torul de la acea vreme al brandului Adidas. La mo­mentul acela Salomon făcea parte din grupul Adidas şi noi ne-am ocupat de gestionarea lui în România, în calitate de brand manageri“, îşi aminteşte Dragoş Cârnici, managing partner al Master Sport SRL. Compania se ocupă de distri­buţia şi retailul brandului Salomon în România.

În 2000, cei trei antreprenori s-au desprins din această companie şi au făcut primii paşi către antreprenoriat. Atunci ei au preluat distribuţia exclusivă a brandului Salomon pentru România. Salomon a fost preluat apoi, în 2005, de grupul Amer Sports din Finlanda. Istoric, brandul Salomon a pornit cu producţia de legături pentru schiuri. Apoi, a dezvoltat zona de echipa­mente şi produse pentru schi, iar treptat şi-a extins gama de produse pentru a acoperi complet activităţile outdoor de vară şi iarnă.

„Cunoşteam deja brandul în momentul în care am preluat distribuţia lui, iar partenerul extern a avut încredere în noi şi ni l-a dat. Plus că voiau să intre pe piaţă mai puternic.“ Primul magazin l-au deschis în 2007 pe strada Blănari, numărul 10. Clădirea nu mai există, aşa că acum circa cinci ani s-au mutat pe Calea Moşilor. În total, astăzi compania deţine şase magazine fizice monobrand, dintre care patru în Bucureşti şi două în Braşov. „Retailul pro­priu reprezintă circa 75% din cifra noastră de afaceri. Anul trecut cifra de afaceri (fără TVA) a fost de circa 14 mil. lei, iar pentru acest an estimăm o creştere la 19-20 mil. lei.“

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO