Mediafax.biz Exclusiv

CarmOlimp Braşov mizează pe afaceri cu cel puţin 20% mai mari şi continuă extinderea de magazine

Autor: Cristina Cuncea

02.03.2012, 14:53 264

"Comerţul modern va avea o extindere foarte importantă în perioada următoare, iar cei care reuşesc să ţină pasul cu retailerii vor creşte foarte mult. Noi mizăm din acest motiv pe o creştere de cel puţin 20% a cifrei de afaceri în acest an", a declarat agenţiei MEDIAFAX Valentin Şoneriu, directorul general al CarmOlimp.

Compania a terminat anul 2011 cu o cifră de afaceri de 25 de milioane de euro.

CarmOlimp este unul dintre cei mai mari furnizori de carne proaspătă ambalată, la gramaj fix, în atmosferă protectoare, pe piaţa românească, pentru reţelele Lidl, Mega Image, Penny Market, Cora şi Metro. Compania controlează tot lanţul de producţie, carnea ambalată provenind de la animalele crescute în fermele proprii sau în cele partenere.

Compania are în vedere în acest an intrarea pe piaţa din Ungaria, în prezent fiind activă pe pieţele din Italia şi Spania.

"Eu nu consider export vânzările de produse în Italia şi Spania, atâta timp cât acestea nu merg în reţelele mari de retail, ci doar în magazinele deţinute de români. Volumele sunt foarte mici, de aceea vrem să mergem şi pe alte pieţe, nu doar acolo unde sunt comunităţi de români. Suntem în negocieri cu lanţuri de magazine din Ungaria pentru exportul de mezeluri şi cred că vom începe operaţiunile în acest an", a arătat Şoneriu.

Compania deţine 120 de magazine proprii şi în franciză, din care 40 deschise anul trecut.

"Am şi închis magazine anul trecut. Nu evit astfel de decizii. Acolo unde vânzările nu au mers, în zone unde au avut loc schimbări ale mediului economic sau calculele noastre au dat greş am decis să închidem magazinele. În total au fost 10-15 magazine închise în 2011, atât în franciză, cât şi proprii. Pentru acest an vrem să mai deschidem 30 de magazine, mai puţine decât anul trecut din cauza tendinţei pieţei. Este mult mai greu să găseşti locaţii bune, iar analiza pe locaţie creşte timpul de dezvoltare", a spus Şoneriu.

El a explicat că dacă un magazin nu produce circa 20.000 de euro pe lună este închis sau mutat într-o altă locaţie.

"Stăm foarte bine la rata de închideri, având în vedere că Subway, cel mai mare lanţ de restaurante de fast food din lume, are o rată de 8% pe an", a spus reprezentantul companiei.

În ceea ce priveşte piaţa cărnii, Şoneriu a arătat că anul 2012 va fi anul în care "se vor separa apele", în condiţiile în care 2011 a avut loc o diferenţiere între firme, din punct de vedere al evoluţiei afacerilor.

"În anul 2012, diferenţele între firme vor fi dramatice, ca poziţionare pe piaţă", a adăugat Şoneriu, care subliniază că evoluţia preţului cărnii va accentua aceste diferenţe.

În acest sens, el estimează că preţul cărnii de porc va creşte în perioada următoare cu circa 10%. Factorii determinanţi sunt atât externi, cât şi interni. Factorii externi sunt legaţi de situaţia dificilă a fermelor de pe piaţa din Europa de Vest, de unde firmele din România cumpără porcii mici pentru îngrăşare.

"Din cauza crizei, multe ferme din Europa de Vest au fost închise, astfel că porcii mici se vând mai scump decât anul trecut. În plus, preţul furajelor pe piaţa locală a crescut foarte mult, pentru că o mare parte din acestea sunt acum destinate producţiei energiei verde. La toate astea se adaugă şi majorarea preţului la combustibil. În aceste condiţii, în următoarea perioadă preţul cărnii va creşte cu circa 10%", a spus Şoneriu.

În opinia sa, această majorare de preţ va avea impact asupra profitabilităţii firmelor şi mai puţin asupra consumului, care este oricum foarte redus.

"Mi-e foarte greu să cred că mai este posibilă o scădere a consumului, în condiţiile în care acesta este cu 40% mai redus decât în 2007. Cel mai probabil creşterea de preţ va afecta profitabilitatea firmelor, care deja lucrează la cote de avarie", a precizat reprezentantul CarmOlimp.

El consideră că preţul este elementul determinant în luarea deciziei de cumpărare a consumatorului final şi va rămâne şi în perioada următoare.

Pornită în 1993 ca o afacere de familie, CarmOlimp este deţinută de familia Şoneriu Olimpiu şi Carmen. Firma realizează întreg fluxul de producţie, deţinând atât terenuri agricole, ferme şi fabrici de procesare, cât şi un lanţ de distribuţie a produselor. Potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor firma a avut anul trecut o cifră de afaceri de circa 85 milioane de lei (circa 20 de milioane de euro).

Printre producătorii din domeniul cărnii care deţin magazine proprii se numără Angst şi Cris-Tim.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO