Companii

Producătorul de medicamente Antibiotice Iaşi are trei scenarii pentru a proteja angajaţii. „Antibiotice aplică scenariul 2 care presupune întreruperea completă a activităţilor indirect productive”

 Producătorul de medicamente Antibiotice Iaşi are trei...

Autor: Georgiana Mihalache

23.03.2020, 15:27 245

Antibiotice Iaşi, unul dintre cei mai importanţi producători de medicamente din ţară, a stabilit mai multe măsuri pentru cei peste 1.400 de angajaţi ai companiei, în contextul extinderii numărului de cazuri de coronavirus.

Compania are trei scenarii în funcţie de evoluţia numărului de cazuri şi de măsurile luate de autorităţi, iar în prezent aplică scenariul doi, în care majoritatea dintre angajaţii care nu sunt în zona de producţie lucrează de acasă, angajaţii sunt consultaţi de medici, spaţiile comune sunt dezinfectate, iar angajaţii din producţie primesc echipamente de protecţie.

 Compania Antibiotice a adaugat la măsurile deja implementate specifice primului scenariu, altele suplimentare, mai restrictive, astfel că în momentul de faţă, planul cuprinde:

• organizarea lucrului de acasă pentru aproximativ 60% din personalului indirect productiv,
• controale medicale zilnice la intrarea în unitate efectuate de cadrele medicale proprii pentru angajaţii din producţie, service, utilităţi, pază etc.,
• folosirea măştilor de protecţie şi a mănuşilor de către toţi angajaţii atât in autobuzele proprii, cat şi în spaţiile de lucru închise de pe platformă,
• instalarea de dozatoare cu dezinfectat şi de covoraşe din cauciuc cu dezinfectanţi la fiecare loc de muncă şi la toate intrările principale, iar personalul de pază supraveghează şi asigură folosirea obligatorie a acestora,

• dezinfecţii zilnice ale spaţiilor comune (holuri, vestiare, toalete) şi ale punctelor de contact (uşi, clanţe, robineţi, balustrade, etc.),
• dezinfectarea autobuzelor utilizate pentru transportul angajaţilor zilnic şi a suprafeţelor de contact după fiecare cursă)
• minimizarea contactului dintre angajaţii care vin la serviciu şi încurajarea utilizării mediului virtual de lucru (telefon, email, video-conferinţe) astfel încât să se păstreze distanţa sociala recomandată (2 metri),
• anularea deplasărilor în interes de serviciu atât în ţară cât şi în străinatate,
• limitarea la maxim a accesului în firmă pentru persoanele care nu au calitatea de salariat, accesul fiind permis după verificarea stării de sănătate de către persoanlul medical propriu şi după completarea unei declaraţii pe proprie răspundere referitoare la contactarea unor persoane sau vizitarea unor teritorii afectate de coronavirus,

• monitorizarea cu rigurozitate a transporturilor de marfă venite din ţară şi din afara ţării, fiind permis accesul doar după dezinfecţia mijlocului auto şi după verificarea şoferilor conform procedurilor stabilite,  
• informarea constantă a angajaţilor (mail, social media, afişaj la locurile de muncă/autobuze), cu privire la sporirea măsurilor de igienă, conduită şi prevenţie ce trebuie implementate, cât si a măsurilor luate şi obţinerea de feed-back permanent din partea acestora,
• reducerea la strictul necesar a circulaţiei pe platformă,
• anularea evenimentelor interne şi externe,
• păstrarea permanentă şi adaptarea în funcţie de situaţie a legăturilor de business cu partenerii de afaceri, furnizorii şi clienţii companiei”, potrivit unei comunicări trimise de companie.

Scenariul 3 prevede suspendarea tuturor operaţiunilor societăţii, în condiţii de siguranţă, în funcţie de măsurile adoptate la nivel naţional.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO